Dagens ridpass - dressyr

Sov över hos farmor igår. Jag och Jennie somnade typ 12 igår. Assent, enligt mig som somnar typ 10-halv 11 xd Vaknade sen vid 6, bara för att Jennie och hennes mamma väckte mig, bajs också.. Så då var man vaken vid 6 tiden för jag kunde inte somna om sen xd Jag och Jennie satt & spelade wii runt 6, lyckat ;d Vi åt frukost vid halv 11 och gick hem runt 12. Jennie hänkade på. Spelade wii och käkade fruktsallad. Åkte sen till stallet (:

Dagens ridpass: Kom till stallet ungefär en halvtimma innan vi skulle rida. Skulle rida Nobile, så fixade honom och när alla var klara gick vi till ridhuset. Vi förberedde oss för markarbete & hoppning. Vi skulle svänga hästarna genom kroppen, alltså att flytta höften. Rätt svårt, men gick rätt så bra sen! Vi red som en bana om & om igen, så vi skulle rida rätt upp sen i mitten som en volt efter den övningen la Ida till galopp där som en båge, lite svårt, för han skulle fatta fel galopp, haha, jag fattade typ inte.. xd Sen fick jag det i hjärnan att fatta fel galopp, för jag förstog inte ibörjan. Gick iallafall bra! I slutet galopperade vi så hästarna fick springa av sig lite, gick skitfort, så fick hålla in honom. Han var duuuktig :') Vi skrittade av & gick in i stallet. Tog av sadel & träns, sen borstade jag Nobile och kratsade hovarna. Hälsade sen på Conquest & åkte sen hem. Var askul idag, längtar tills imorgon, då ska vi ha markarbete, sen på onsdag HOPPNING! :D :D :D Asnice!

Ska snart äta, sen spela Wii - Mario Galaxy 2 (: Sen ska man väl ta & badaaaaa (:

Pappa fotade idag, men har inte sätt dom än, tror vi ska kolla på dom snart, eller så kollar vi på dom imorgon. Lägger självklart upp dom sen! ;D


Jag och Nanook förra terminen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0