LC:1 imorgon på bästa ponnyn ♥

Imorgon ska jag rida LC:1 på juldressyren på bästa Conquest :D ♥ Ska bli nice, kan banan också. Har ridit den förut med Conquest, men är taggad! :D Har några fotografer som kommer & fotar, samt pappa som filmar & fotar dårå, så det lär komma upp mycket bilder/videor på bloggen & facebook ;)

Dagens ridpass - Hoppning: Kom till stallet som dom andra dagarna, alltså en halvtimma före ridningen. Fixade Nobile, satte på benskydden, sadlade & tränsade. När alla var klara gick vi till ridhuset. Vi fick värma upp själva, gick väl bra antar jag. Gick bättre att få stopp på honom i galoppen idag än igår. Framhoppningen gick helt okej. Vi hoppade sen bana en & en, typ 40 cm, sen dom som ville fick hoppa högre. Låg väl på runt 70-80 ungefär tror jag. Rätt högt var det iallafall & jag hoppade det. Gick bra (: Fick till ett galoppombyte i banan, haha fett grym ju (: Lyckades fixa det med Charming Curt också sista tisdagen i hoppgruppen, som jag inte ens märkte. Hoppningen gick bra, kul var det också :) Fixade sen Nobile och hälsade på Conquest & Charming Curt, söta ponnyer.

Har tränat lite på LC:1, känner mig säker på den, eftersom jag har ridit den flera gånger. Dessutom en gång redan på Conquest, det går nog bra. Det ända jag är rädd för när jag rider dressyr är att jag ska glömma bort hur jag ska rida, och att rida lätt. Jag har råkat rida lätt förut där man inte skulle det, haha.. Men jag fixar nog det, eftersom jag har ridit LC:1 förut, så.. ;p Fick 180 poäng förra gången med Conquest, så ska försöka slå det imorgon. Fick typ då 66%, rätt bra va? (: Var typ en av dom bästa då, sa Monica. Stolt jag blev då. Haha, nu ska jag väl inte skryta mera, ska kämpa hårt imorgon för att slå mitt eget poäng.


I måndags


I igår (tisdags)


Idag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0