Dionne är en pigg häst

Fick inte Conquest idag för han hade varit hos massören & behövde vila, så jag fick rida Dionne istället. Pigg ponny ska jag säga på en gång, väldigt väldigt pigg.. Inte min typ av häst för den delen heller, men det är bra att växla häst lite ibland. Ridpasset gick inte direkt jättebra då hon var väldigt pigg. Hon var mycket mjukare i högervarvet än vänstervarvet. Så jag fick kämpa lite mer i vänstervarvet. Vi red iallafall fram på utevolten, sen gick vi in i ridhuset. Vi gjorde lite skänkelvikningar, red mycket på volter & galopparbeten. Det gick väl helt okej. Som sagt så gick det bättre i högervarvet, då hon var mjukare. Rätt nöjd är jag iallafall för att vara andra gången jag red henne.. :) Åkte hem efter jag hade svampat av, borstat och kratsat hovarna. Kom hem för någon timma sen & har inte gjort något speciellt. Blir väl att slappa bara ikväll!


Dionne :)

Kommentarer
Postat av: Emilie ( A L L R O U N D T J E J E R )

Roligt att du får växla häst ibland. :) Kul att du fick just Dionne.

2011-04-25 @ 18:32:52
URL: http://allroundtjejer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0