Gårdagens ridpass

Orkade inte skriva om ridpasset igår, så det fick bli idag då istället. Gårdagens ridpass bestog av markarbete, alltså att vi skulle rida på böjda spår. Jag hade Cilvia. Jag var på dålig humör redan innan lektionen & jag var trött. Så ridpasset gick sådär. Vi red fram som vanligt i alla gångarter. Galoppen blev sådär för hon ville bara springa iväg i galoppen, sen saktade hon av nästan hela tiden. Vi red lite skänkelvikning, sen skulle vi galoppera från skritt mot studs, sen vända mot ett hinder som låg som snett igenom fast vi skulle vända till höger och hoppa hindret igen och sen svänga vänster & hoppa hindret igen. Det är lite svårt att förklara men vi red iallafall en bana med mycket böjda spår. Passet gick rätt så bra! :)

Idag var det skola då, dagen gick rätt så fort faktist även fast skoldagen är ganska lång & tråkig på onsdagar. Men jag slutade iallafall runt tjugo över två. Gick sedan hem och sitter nu här. Ska käka lite sedan sätta på mig ridkläder.

Ikväll blir det ridning, jag drar till stallet om ungefär två timmar. Vi har hoppning och jag ska nog rida Bråka, en fjording. Red henne förra veckan också då vi hade markarbete, hon var väldigt pigg så vi får väl se hur det går idag ifall jag nu får rida henne, men det är jag rätt säker på, för vi får alltid samma hästar tre gånger i rad. Pappa fotar väl som vanligt, så ja, jag lär väl lägga upp bilder. Ska istortsätt bara slappa innan det blir av till stallet. (:


Fotograf: Jag | Kamera: Canon EOS 1000D

Kommentarer
Postat av: Emilie ( A L L R O U N D T J E J E R )

BLÖÖÖGGAAA DIN BAJSSSSKOOOOOORRRRRVVVV :D

2011-04-13 @ 20:46:09
URL: http://allroundtjejer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0