Favorithästar jag haft genom åren jag ridit.

Jag har ridit i ca 4 år, och jag har ridit på en ungdomsgård som heter Skutans Gård. Det är direkt ingen ridskola. Men där red jag iaf ibörjan när jag började rida, där red jag i ungefär 3 år (tror jag?). Där hade jag alla möjliga favorithästar, det var ifrån seg ponny till busig ponny. Men de är nog två ponnyer som har betytt mest för mig där. Och det är Silja och Neff, de red jag väldigt mycket under den tiden jag red där. Dock lever inte Silja längre då hon avlivades & Neff såldes till Skåne.. :(


Silja var verkligen en speciell & underbar häst. Hon var inte som alla andra utan hon hade en verkligen otrolig personlighet. Red henne ganska mycket, hade även henne på ett ridläger, första ridlägret jag gick på faktiskt & det var -08. Vi gjorde alla möjliga saker så som hoppa bana osv.. Jag minns dock inte så mycket av de ridlägret. Men jag hade iaf askul! Red henne även väldigt ofta på friridingar, har även videor när jag galopperar på henne. Jag red själv på volten en gång & det gjorde jag även på bilden på mig och henne. Det var verkligen superhärligt. Saknar denna ponnyn något otroligt, hon var verkligen speciell & jag saknar henne galet mycket innerst inne ävens fast jag inte visar det eller skriver något om henne i bloggen. Tyvärr hann jag inte uppleva så mycket med henne, då hon var tvungen att avlivas.. R.I.P fina ponny, Silja! ♥


Neff gillade jag i stort sätt hela tiden, från början tyckte jag att han var otroligt vacker. Men jag var väldigt rädd för honom, då han alltid brukade bocka. Under den tiden då jag började på Skutans Gård hade jag inte direkt honom som favorithäst. Men jag fick önska häst en dag när jag kom in i stallet då ridläraren frågade, och då ville jag testa Neff. Tyvärr ramlade jag av då han bockade, så jag skrittade bara resten av lektionen då pappa ledde mig. Började rida honom mer & mer, vi utvecklades också otroligt mycket! Jag red han nästa hela tiden under en period. Mycket på friridningar, även så fick jag rida igång honom efter att han stått ett tag & haft ont i ryggen. Så jag skrittade ut på han i skogen i backar och sånt. Har även haft honom på ett ridläger, och det är nog det bästa jag gjort i mitt liv! Vi fick bada med hästarna och det är nog det bästa jag upplevt med häst. Det var så jäkla mysigt & jag var skitstolt. 20 juni 2011 såldes han och åkte till en ny ägare, så nu står Neff i Skåne.. Han har det bra där & jag hade kontakt med ägaren ett tag i början, men idag har jag inte pratat med henne sen i september förra året, borde verkligen ta & snacka med ägaren och fråga hur han har det. Han är så otroligt saknad.. Den ponnyn har jag nog lärt mig mest på, jag har gjort alla möjliga saker med honom så som tävlat i både dressyr/hoppning, hoppat 75 cm, badat, stegrat, ridit barbacka & hoppat. Det var inte så många som red honom nämligen då han brukade bocka. Men han var iallafall sjukt speciell, den lilla fina ponnyn! ♥
Skulle kunna skriva mer, men det blir nog bara jobbigt att läsa.

De får nog räcka för detta inlägg, nästa gång får det bli mina favorithästar/favorithäst på Blåkulla Gård istället. Jag börjar få ont i fingrarna av att skriva x)

Kommentarer
Postat av: Rosanna Zimdahl

sv nikon d3000 :D

2011-08-06 @ 22:36:54
URL: http://hastdiggaren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0