Svar på frågor från frågestunden.

Sådär ja, nu är min frågestund avslutad så nu tänkte jag svara på dom frågorna jag fått in av läsarna :) Dock blev det inte så många som jag hade trott. Men bättre än ingenting, ellerhur? Hoppas du blir nöjd med mina svar till dina frågo du ställde. Tack för alla frågor!

MICHELLE K.
1. Vilken är du favoritfärg.
Svar: Jag gillar alla färger, mer eller mindre. Men jag älskar verkligen vinrött & marinblått!
2. Vart bor du?
Svar: Kan inte ge ut min exakta adress via internet. Men jag bor i Haninge, ca. 15 min från STHLM.

JOSSAN.
1. Vilka hästar betyder mest för dig?
Svar: Knutte & Lydia, betyder mest för mig ♥ Jag älskar dom lika mycket, fast på olika sätt!
2. Vart skulle du rida om du inte red på skutan?
Svar: Då skulle det nog bli Enskede ridsällskap eller Vendelsö ridskola.
3. Vad satsar du på?
Svar: Allround, men mer åt dressyrhållet! Men älskar att rida ut & NH-hantering :)
4. Vad för slags häst skulle du vilja ha som egen?
Svar: Har faktiskt ingen anning, finns otroligt många hästar med olika personligheter. Men rider eller provar jag någon häst & att det klickar mellan oss, då skulle jag kunna tänka mig att ha en sån häst som min egna. Och om du undrar vilken ras jag gillar & har som favorit, så är det Welsh Cob. Många Welsh Cob hävdar sig väl inom dressyr, även upp på SM-nivå (ponnyer) tack vare deras utmärkta gångarter & utstrålning.

LINA.
1. Kan du inte berätta om Falcon?
Svar: Javisst! Falcon är en maxad D-ponny, korsningsvalack på 16 år som jag provred vintern 2009 (om jag minns rätt) för att bli medryttare. Han står i Ösmo/Sorunda, nära till ridskolan Sorunda RK. Jag åkte dit med min vän Julia W när jag jag provred honom. Medans hon väntade i stallet så red jag & Märta (ägaren) ut på Falcon & hon på en C-ponny sto. Vi pratade på medans vi skrittade hästarna en bit, sen så travade en stund. Sen så fattade vi galopp på en uppförsbacke, jag var inte riktigt förberedd så kom lite på sidan men sen så rättade jag upp mig & då gick de bra. Vi red i ca. 1 timme, då red vi bland ridvägar, skog, upp/nerförsbackar & på asfalt (i skritt). Vi kom tillbaks till stallet & red en stund på ridbanan, jag fick galoppera om jag ville men jag var lite osäker på om jag skulle göra det, då det var hög snö & visste inte riktigt hur det skulle gå till & hända. Men jag skrittade & travade i allafall :) Sen så skrittade jag av honom. Jag & Märta bestämde att vi skulle testa att jag skulle rida honom 1 dag/i veckan till att börja med. Och så blev det så, jag red han 1-2 ggr till. Men det var rätt jobbigt att ta sig dit+ att det var vinter. Tog över 1 timme att åka kommunalt dit, så till sist bestämde jag att sluta på honom. Vilket var trist för jag gillade verkligen honom. Har provridit ponnysar innan, men han var den ända jag fastnade för. Men så kom avståndet ivägen för mig, hade han bott närmare så skulle jag självklart fortsatt vara medryttare på honom. Men men, sånt är livet! Fast nu så har jag kontakt med hans ägare via fb, så de är bra :)
2. Hur länge var du medryttare på honom? Roligaste minnet & så?
Svar: Jag hann ju tyvärr bara rida honom 2-3 ggr, men roligaste minnet tillsammans med honom var när jag provred honom!

AZALEA.
1. Hur långt vill du komma i ridningen?
Svar: Så långt det går bara går, så vill jag hålla på med hästar livet ut. Hästar är otroligt vackra & intelligenta individer som finns här på vår jord. Så ja, jag ska hålla på mycket med hästar & ridning. En av mina högsta drömmar är ju att ha egen häst uppfödning som äldre :)

JULIA W.
1. Vilket är ditt roligaste hästminne?
Svar: Det var en svår fråga, då jag har många! Kan dra upp 2 st, men kom ihåg att jag har många fler. Men mitt roligaste hästminnet var nog när jag red ut barbacka på Brisk, Lina på Zefyr & Lollo (min förra ridlärare) på Finess/Hilda. Vi skulle gå över ett dike & då hoppade Brisk över, & då hamnade jag lite framför & när vi galopperade :P Andra gången var när jag var med på en aktivitet, 1 timmes uteritt på Fandango. Då red vi till ängarna & andra stigar, där vi fick skritta, trava & galoppera! Vi gick över massa diken & på ett av dom så hoppade Fandango till andra sidan (eller nja, inte direkt hoppade men kändes stort/långt i allafall) & så hamnade man framför sadeln, haha xD Och när vi galopperade så bockade han 1 gg, så det var det roligaste med hela uteritten för det var första gången en häst bocka med mig på ryggen & för jag tyckte det var hur roligt som helst! :D Och ett av mitt vackraste minne var sista gången jag red Lydia innan hon åkte vidare till nästa fodervärd. Ridpasset på ridbanan i skritt & trav gick väldigt bra & jag var/är jättelycklig för vi hade otroligt bra samspel & kontakt ihop ♥

AMANDA H.
1. Är de något på din kropp du är onöjd med?
Svar: Ingen anning faktiskt, men magen är jag inte så nöjd med. Så de fetter på magen måste bort nån gång! Sen så vill jag väll ha lite mer kött/fett på mina ben, samt på skinkorna :P Annars är jag nog rätt så nöjd med min kropp ;) Har ju kurvor, vilket är fint att ha enligt mig!
2. Vad satsar du på inom ridningen.
Svar: Har redan svarat på en liknande fråga. Kolla på Jossans fråga, nr. 3 längre upp :)
3. Hur lång är du?
Svar: 162 cm.
4. Vad är din favorit maträtt?
Svar: Causa, Spagetti med köttfärs sås älskar jag! Finns mer maträtter jag älskar. Och när det kommer till skräpmat, så föredrar jag att äta på Burger King eller Mc'donalds. Älskar Whopper & Big Mac! Max hamburgare är dyra i priset & så är dom inte så goda tycker jag.
5. Hur länge har du ridit?
Svar:  Ca. 3 år & ½ på Skutans gård.



Kommentarer
Postat av: Rebecca & Mika

Sv: Tisdag eller onsdag helst. Kanske fredag :)

2011-08-07 @ 18:37:08
URL: http://haningeryttare.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0