Igångsättningen, dag 1.

Lång dag idag alltså..
Ställde alarm på halv 7, gick upp då & var hur trött som helst men jag fick tvinga mig själv. Käkade en macka & ett ägg med oboy. Sen satte jag på mig ridkläderna & åkte iväg till Blåkulla. Där träffade jag mina söta vänner, sen började vi sätta igång & jobba som tusan! Vi tvättade alla spiltor, tvättade alla vattenkoppar & krubbor, fyllde på torv i vissa spiltor, mockade m.m. Tungt var det, men jag ville få allt klart på en gång, annars hade vi fått rester tills imorgon & då blir det bara jobbigt för morgondagen. Vi käkade lunch runt 12, tog bara med mig banan, nektarin, äpple & en liten festis. Visste inte alls när vi slutade, inte hur många dagar det var heller för den delen, men fick reda på det idag & det var till fredag ;)

Vi skrittade igång hästarna idag. Jag red bästa Conquest♥, sen skulle a-ponnyerna & b-ponnyera sättas igång också, så då fick det bli att jag tog lilla Curt, den sega lilla skruttponnyn. Gick super med Conquest, han gick fint stundstals. Med Curt gick det lite sämre, fick knappt någon fart på den lilla hästen x) Men krävde inte alls mycket av honom, var så himla trött & vi skrittade hela tiden & gjorde lite serpentinbågar, så det var inte så anstängande.
När vi hade ridit klart fixade vi iordning allt i stallet & släppte ut de söta små ponnyerna. Åkte sedan hem, har varit rätt upptagen hela dagen idag. Har ätit middag & ätit en efterrätt precis efter, sedan tvättade jag mina ridskor & chaps, sedan tog jag en snabbdusch. Så dagen har varit rätt bra med tanke på att jag också äntligen har fått komma till ett stall & även få rida som jag inte gjort på någon månad. Satte mig sedan här för att vara snäll mot er & inte glömma bort att blogga! Annars blir ju bloggen tom, och det är ju den inte värd, eller? (:
Emilie fotade iallafall lite då vi skrittade a-ponnyerna & b-ponnyerna, så hon fick lite bilder på mig och Curt. Snodde en bild på mig och Curt som hon hade lagt in på sin blogg, men eftersom att den är på mig så blir hon nog inte sur, hon ska ändå skicka alla bilder sen till mig ;)

 
Haha, jag är långben på Curt x) Bild från idag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0