Igångsättningen, dag 2.

Idag var det inte lika kämpigt som igår, dock har jag ont i hela kroppen & det var nog varmare idag.
Ställde alaramet som igår, var segare idag på att komma upp ur sängen, men så fort jag hade det avklarat gjorde jag iordning lite frukost, sen på med ridkläderna. Sen åkte vi iväg till Blåkulla. Vi kom dock lite sent. När jag kom, så var alla på plats & började jobba, jag hoppa in & började hjälpa. Vi fyllde på torv i några spiltor, mockade, sopade stallgången. Minns inte riktigt vad vi mer gjorde. Men vi red lite tidigare idag.

Red Conquest i första passet. Vi både skrittade & travade idag. I skritten gick det strålande, men i traven började vi bråka lite. Han var söt som vanligt! Duktig ponnie ♥ Har inte så mycket att berätta om det passet, vi red lite självständigt & sånt.

Därefter åt vi lunch, jag tog med mig matlåda från gårdagens middag. Vi satt i caféterian i ca en timma & åt/pratade. Efter det, var det dags för nästa pass. Då red jag Curt igen. Han kändes bättre idag. Lite piggare. Vi både skrittade & travade då med. Fick lite form på honom i slutet, han var lite mjukare då också! Han var fin, vad Emilie & Amanda sa iallafall xD Samma här, så red vi lite självständigt.
Båda passen så skrittade vi av dom i hagen, det var nice! (:

Efter ridningen fixade vi namnskyltarna & dom blev rena och fina! Efter det var det dags att åka hem, så pappa hämtade mig.

Sitter nu här & är helt slut och har ont i hela kroppen. Som tur fick vi lite sovmorgon, så det blir att gå upp en timma senare, vilket blir skönt! Då lär jag orka lite mer sen i stallet också, då vi nog lär jobba lika hårt som idag.
Dagen har iallafall gått strålande, imorgon är det en ny dag & då måste jag ta nya tag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0