Igångsättningen, dag 4.

Idag var det alltså fjärde dagen på igångsättningen. Kom dit strax efter åtta tiden. Vi hade inte så mycket att göra idag, vi fick inte så mycket uppgifter att göra vilket var skönt, för jag är helt slut efter alla dessa dagar. Vi började rida på förmiddagen & då red vi ut. Red Conquest, vilket var supermysigt. Speciellt i skogen också, delvis var det ju sol också, vilket var så jäkla underbart & Conquest är ju bäst & söt som alltid. Han var så sjukt glad & pigg i skogen, hehe söt häst! Vi fixade iordning hästarna, sen var det dags för nästa pass. Fick rida Nobile, vi hämtade dom hästarna som var i hagen som skulle ridas. Nobile ville inte in, den busen. Så jag sprang upp & hämtade lite harve, så fick Sabina in honom. Fick lite nya kompisar. Nästan alla i den hagen kom & nosade på mig. Var liksom omringad av hästar, hahaha x) Söta var dom iallafall! När vi äntligen fick in Nobile så började jag borsta bort det värsta, sen kratsade jag hovarna, satte på benskydden & sadlade och tränsade. Vi red lite på utebanan i början av passet, vilket gick helt okej. Sen red vi i ridhuset & galopperade och lite sådant. Gick lite halvdant, en aning pigg & stel, men mysig var han ändå. I galoppen kändes det nog bäst, tror jag. Därefter vi hade ridit, åt vi lunch. Sedan myste vi lite med de nya pållarna, mockade & sopade stallgången. Båda hästarna skulle ridas, så vi hjälpte till att fixa iordning dom. Jag kan inte riktigt namnen på dom än, men det får jag nog lov att lära mig! Båda såg riktigt trevliga & mysiga ut. Lätt att man vill testa sen xD Därefter satte vi oss i caféterian & gjorde inte så mycket. Åkte sedan hem, fick skjuts av Emilies pappa till stationen, sen åkte jag bajsbussen hem.

Har precis ätit middag, eller tja, för någon timma sen maybe. Sitter nu här & slappar! Imorgon är det sista dagen vi hjälper till att sätta igång hästarna, vet inte riktigt vad vi ska göra. Men det får jag reda på imorgon ;)

Var ju duktig på att göra lite tidsinställda inlägg, visst är jag duktig? :) Funderar på att fixa några till morgondagen också!


Verona, en häst jag fotat på Skutans Gård, kanske för ett år sedan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0