Dag 2 - Min första häst

Jag har inte haft en egen häst, men jag kan berätta om min första favorithäst.

Jag har haft många favorithästar, men min absoluta favorit är nog Neff. Neff stog på Skutans Gård. Jag började rida där när jag var 10 år, jag började nog efter sommaren. Jag tror att jag fick börja rida Neff terminen efter, men jag är inte helt säker. Men jag hade många favoriter innan, men Neff var speciell.. Neff står nu i Skåne efter att behöva säljas från Skutans Gård. Jag hann säga hejdå den dagen han åkte, det var den 20 juni 2010.. Vi hann iallafall med mycket. Jag hade Neff på ett ridläger 2009. Hoppade, badade, red barbacka. Han var väldigt busig, vissa var rädd för honom. Jag var rädd för honom i början då han bockade med mig & jag ramlade av. Tävlade en gång i dressyr & en gång i hoppning. Jag red upp på honom också, då jag fick hoppa 75 cm. Jag var så lycklig den dagen, jag var så stolt över honom. Sen frired jag mycket på honom & red honom mycket på lektioner. Åren gick så snabbt & vårterminen 2010 hann jag inte träffa honom så mycket, försökte boka för friridning också, men hann var alltid upptagen.. Var inte på Skutan så ofta då, men sen fick jag reda på att han skulle säljas.. Jag åkte dit den dagen & hann vara med honom & få bilder. Jag grät mycket när han åkte.. Kändes som att jag inte kunde andas, det var så jobbigt att behöva lämna honom.. Nu har jag inte träffat Neff på flera månader & saknaden är enorm.. Det känns tomt utan honom, att jag inte kan träffa honom lika lätt. Jag vill så gärna träffa han på sommarlovet, om jag skulle få för ägaren ska jag lugnt till Skåne.. Världens finaste gotlandsruss.. Jag saknar dig så j*vla mycket <3


20 juni 2010.. ♥

Kommentarer
Postat av: p

första hästen du red som elev på skutan då... jag vet ...zombra en av de vackraste hästar jag sett....

2011-01-11 @ 23:10:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0