Dagens ridpass :)

Kom till stallet ungefär kvart över fem. Det stog att jag skulle rida Bandit, så jag väntade på att han skulle komma in från ridhuset, sen när tjejen som ridit innan var klar med honom så började jag borsta, rykta & kratsa hovarna. Sen var det dags att sadla & tränsa och sen ner till ridhuset. Hoppade upp, sen skrittade vi fram. Ridgruppen hade fått en ny ridlärare som heter Carro, hon var väl okej. & jag har ju precis bytt till den från en lördagsgrupp. Vi övade på skänkelvikningar & hästens form. Bandit var rätt stark & svår, men det gick väl helt okej. Vi galopperade också i volt, men det blev lite cpat x'D Försökte ställa huvudet innåt också, och försöka ta ut volten i galoppen, men det var lite svårt, haha.. Jag brukar inte ens rida fjordingar, men idag fick jag kämpa! Blev helt slut efter ;p Ridlektioner gick helt okej & det var verkligen roligare än lördagsgruppen, vilken skillnad alltså.. Mycketmycket bättre grupp nu :'D Ser framimot den här terminen! Ingen skulle rida Bandit efter så jag borstade av honom & kratsade hovarna. Åkte sen hem.
















Fotograf: Pappa | Canon EOS 1000D | Redigerade bilder av mig

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0