Skötarridning ♥

Vilket skitväder det var imorse. Inte mysigt alls.. Jag som vill ha bort snön nu, vill ha väääärme!

Åkte iallafall till stallet runt halv tre. När jag och pappa kom fram gick jag till stallet, men ingen verkade vara där, så gick till caféterian & där satt några, haha. Efter kom Lisa (ridlärare), & då fick man önska häst, och jag sa såklart Conquest, så det blev så att jag fick rida honom också. Vi hade typ 20-30 minuter på oss att fixa hästarna. Så jag tog av täcket på Conquest & började borsta, rykta & kratsa hovarna. Sen var det dags att sadla så gjorde det, sen tränsade jag. När alla var klara gick vi till ridhuset.

Ridpasset bestog av att rida självständigt för det mesta. Jag försökte jobba mycket med formen. Red mycket på volterna, försökte göra lite skänkelvikningar och tempoväxlingar. Lite galopp också. Det gick väl okej, stundtals gick han väl fint. Det var kul att få rida lite självständigt. Hela passet gick bra, är nöjd. Duktiga lilla pålle, han är bäääst ♥ Pappa fotade också, så bilder kommer! Dock fotade han inte så mycket, men bilderna blev väl okej. Han filmade lite också (kanske kommer upp något av det). Borstade sedan Conquest & kratsade hovarna. Sen fick man fika i caféterian, så gick dit efter att jag fixat Conquest. Innan jag åkte hem tvättade jag lite på spiltväggen & fixade vattenkopp & krubba. Åkte sen hem.


Sötaste ponny, älskar dig♥ (bilden är tagen i somras)

Kommentarer
Postat av: Emilie :)

nej, conquest är inte bäst (:

2011-01-07 @ 10:52:45
URL: http://usmilee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0