Ridstövlar, hiss/diss.

HISS:

Firenze High Rider, 1999:- på Lyckås (www.mountainhorse.se).
Jag måste säga att jag bara älskar dom här ridstövlarna! Själv för att jag har ett par sådana ;) För de första så är dom riktigt stilrena. En riktigt allroundstövel, dressyr som till hopp! Sen så är dom otroligt bekväma. Jag har gått runt i ca. 5 månader efter att hitta den rätta då dom antigen var obekväma eller så passade dom inte mig heller & så gjorde det otroligt ont att gå i dom (gör hemskt ont vid nya ridstövlar, dock inte lika mycket som dom jag äger). Så jag rekommenderar stort dessa ridstövlarna till er som är ute efter att köpa några! :D Finns en liknande ridstövel fast som heter, Venice High Rider men jag tycker den passar mer till allround/dressyr.

DISS:



Ridstövlar, 199:- (www.hooks.se).
Jag har ett par sånna ridstövlar, det var nästan ett halvår efter jag hade börjat rida, då jag köpt dom här. Dom var okej med att rida med från början då man inte gjorde så mycket på ridlektionerna m.m, men inte nu längre. Jag tycker dom är rätt så klumpiga att gå & att rida i. Sen så kändes det ibland att dom skulle glida ut ur foten. Så nej, jag gillar inte alls dom här så det blir en stor diss.


P.S - Kom ihåg att det här bara är mina åsikter om vad jag tycker & gillar.



Kommentarer
Postat av: Emilie

En i min ridgrupp hade dom där "DISS"-stövlarna och dom åkte av henne när hon red barbacka typ.. :o

2011-07-20 @ 21:32:26
URL: http://domryttarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0