Om mig: Emma Abrahamsson.

Hallå där, skött & blåbär! Jag har fått äran att gästblogga här på Louise PJ's blogg under veckan hon är borta & inte kan blogga :) Jag har alltid tyckt det är svårt att ta & skriva om sig själv, men jag gör ett försök, hehe. Jag heter Emma Abrahamsson & är född 18/8 1995, vilket betyder att jag blir 16 i år! Jag är bosatt ca. 15 min söder om STHLM tillsammans med min familj som består av min mamma, pappa, stora syster & våran hund, Betsy som är född 6/2 2008. Hon är en blandrashund, 75% Parson Jack Russell Terrier & 25% Tax. Det blev & är en jättefin blandning tycker vi :D Och på tal om djur! Så rider jag på Skutans Gård som ligger mot Dalarö, där har jag ridit sen över totalt 3 år tillbaks. Men jag har även fått rida på ponnyridningar & på min kusins häst när jag var mindre. Under dessa år har jag bara haft 2 riktiga favoritponnyer, 22-åriga fjordingen Sindarve Knutte från Sindarve på Gotland som åkte tillbaks under Augusti 2010 då han var inhyrd därifrån. Och så 15-åriga sv. ridponnyn (har fullblod i sig) Lydia från Tenhult i Småland. Skutan hyrde henne under Augusti 2010 då Knutte åkte iväg, men nu under sommarlovet så är det någon annan som hyr henne & jag hoppas hon har de bra. Men hon kommer komma tillbaks till oss nu i Augusti & det är jag jätte glad över :D Jag älskar dom båda otroligt mycket & dom betyder allt för mig! ♥ Förutom hästar & ridsport så är jag också väldigt intresserad i fotografering. Jag började fota på allvar mellan år, 2006-2007. Och idag så äger jag en Nikon D5000+ 3 objektiv (1 ingick vid köpet), samt tillbehör. Eftersom jag är i stallet & håller på med hästar, samt djur så blir det oftast just de som hamnar framför kameran ;) Sen så är mina små-intressen att redigera i PS (designa ingår i intresset), baka, sjunga & spela. Ja, det var allt jag hade tänkt skriva om mig då. Jag hoppas ni kommer gilla mina inlägg! Skicka gärna iväg en kommentar också, om vad ni vill läsa om m.m :)



♥ ♥ ♥ En bild på mig & världens finaste! ♥ ♥ ♥
Fotograf: Julia Wester.


Kommentarer
Postat av: Michelle

fint <33

2011-07-18 @ 15:50:18
Postat av: Maria

Du kan väl göra typ Photoshop Guider och sen kanske tipsa om hur man kan fota bra bilder osv ? ;)

2011-07-18 @ 15:54:49
URL: http://fourteenmagazine.blogg.se/
Postat av: Ellen :D <3

JAAA vad kul :) <3 hiss och diss ;) failbilder mm :) <3

2011-07-18 @ 17:15:40
URL: http://hoppodressyrtjejen.blogg.se/
Postat av: Emilie

Fin bild :).

2011-07-18 @ 19:49:23
URL: http://domryttarna.blogg.se/
Postat av: Michelle

Kommer veta mer om dig från idag xd

2011-07-18 @ 19:54:08
Postat av: Katarina Andersson

Hoppas du fortsätter att skriva Emma, det är intressant läsning tycker jag. Tack för senast, den härliga uteritten på Vidjatorpets Islandshästar.

2011-07-20 @ 20:52:04
Postat av: Anonym

Hej! Lydia står i Huskvarna nu. Hon är verkligen jättefin!

2014-09-12 @ 21:47:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0