Träslövsläges Familjecamping.

Lördag, 30/7: Hann inte blogga igår då jag var rätt trött efter ca. 6 timmars biltur till Ullared & därefter till Varberg & för att mamma hade inte tankat i internet för 1 vecka. Jag köpte 3 byxor, 1 fleece tröja med korta ärmar, en klänning, 2 ridpikér & en helskodd ridbyxa m.m. Skulle köpt 1-2 träns till Lydia då båda var riktigt fina & billiga (1 var på rea). Men jag hade fått 1000:- av pappa & mamma, men jag hade redan handlat upp för alla pengarna så hade inte råd. Och så tyckte mamma det var lite onödigt att köpa om man själv inte äger en häst eller så. Men jag kan faktiskt hålla med henne lite grann, men inte för det att jag inte har ingen häst. Utan för att Skutan kanske slarvar bort tränset om jag hade köpt eller om jag t.e.x säger att den bara är till för att användas på henne & att när hon åker iväg så ska dom ge tillbaks tränset till mig. Fast det kanske inte dom gör, fast man bestämt så. Och det här var bara en tanke jag hade, det behöver inte alls vara så. Men jag har hört att vissa hästar på skutan har fått expempelvis grimmor & sen så har personalen eller någon slarvart bort eller tagit dom. Så det känns som bortkastad pengar faktiskt :/ Men ska förhoppningsvis skaffa medryttarhäst tillsammans med Louise om det går bra & om ägaren godkänner mig :) Då ska jag tjata på mamma & pappa att vi åker till Ullared sommar 2012, för då ska jag köpa in hästgrejer! Vi åkte i allafall från Gekås, Ullared vid ca. kl. 15.00 & var framme vid Träslövs familjecamping i Varberg runt kl. 15.30. Vi kollade på stugan vi hyrt & fixade sängarna & allt på plats. Sen gick jag, mamma & min syster & duschade, vi fick sen till stugan & vilade i en stund efter 6 timmars biltur. På kvällen så gick vi & träffade våra vänner som bor i en husvagn på somrarna. Hälsade på dom+ deras 2 pudlar Simba och Jamba & deras 2 mopsar Max & Freja. Jag fotade deras nya gulliga mops, Max medans jag lekte tillsammans med han & vår hund, Betsy. Jag kan tänka mig att vi var hos dom tills kl. 21.00, men vi var trötta, det var Betsy därmed, för hon var en anning tjurig. Så vi begav oss mot stugen för att fixa oss & sen gå & lägga oss.



Söndag, 31/7 (idag): Så vaknade man runt kl. 10.30, trodde sängarna skulle vara obekväma men dom var rätt sköna att sova på. Dock var stugan mörk & lite mindre än den vi hyrde vid Gålö Havsbad i STHLM. Man annars helt okej, antar jag. Åt frukost & lästa några tidningar, sen gick jag & familjen en promenad till stranden för att kolla hur det såg ut, riktigt bra tycker jag! Min familje åt pizza, förutom jag för jag var/är inte hungrig ännu, men fick smaka en bit av min systers pizza, väldigt gott så en sån ska jag nog beställa när jag börjar bli mer hunrig. Har varit inne på fb & kollat runt. Nu ska jag kolla på några avsnitt från ANTM på youtube, ska kanske följa med min familje till våra vänner lite senare ikväll om jag orkar, för annars ska jag nog sova en stund. Kommer komma 1 inlägg varje dag nu när jag är i Varberg, för vet inte om jag hinner blogga så mycket, men vi får se vad som händer. Ciao!

Bildlöst inlägg, tyvärr.



Kommentarer
Postat av: Elin ♥

Fin blogg! :D

2011-07-31 @ 19:29:23
URL: http://jaagheterelin.blogg.se/
Postat av: Fanny (fotoblogg)

sv; Tack detsamma! :)

2011-07-31 @ 19:46:15
URL: http://fannyuknow.blogg.se/
Postat av: Moa

Hur högt brukar du tävla då? :)

Sv: Tack detsamma :>

2011-07-31 @ 21:00:24
URL: http://photobymw.blogg.se/
Postat av: Moa

Sv: Det var precis det jag menade (a)

Okej :>

2011-07-31 @ 21:19:34
URL: http://photobymw.blogg.se/
Postat av: Moa

Sv: Hihi :)

Jag har en Sony A550 =)

2011-07-31 @ 21:23:17
URL: http://photobymw.blogg.se/
Postat av: Julia W ( T E A M R Y T T A R N A )

Saknar dig Emma <3

2011-08-02 @ 19:29:55
URL: http://teamryttarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0