Ett år..

Idag är det ett år sen jag träffade Neff, alltså den 20 juni..
Han är så jäkla saknad! Jag minns den dagen, jag åkte dit. Innan han åkte så gick vi in i skogen och tog dom sista bilderna. Jag såg ut som en liten plutt, men det är minnen iallafall.. Det tog ett långt tag innan de nya ägarna kom, så vi lät han beta och går runt lite. När dom kom, och Neff skulle in i transporten kunde jag inte hålla tårarna längre.. Jag ser en bilder framför mig när jag sa hejdå till honom, det är hemskt.. Tårarna bara forsade, och jag hade tankar i skallen: Nu kommer jag ALDRIG någonsin få se den där fina ponnyn igen. Jag kanske har rätt eller så kanske jag har fel. Nu får han i Skåne och har det jättebra där! Pratade med ägarna förra året, smsade lite då och då. Han har verkligen snälla ägare. Jag frågade om jag kunde få en bild på honom, så skickade hon typ 3-4 stycken, gullig ägare! Nu har jag inte hört av mig till ägarna, men det ska jag se till att göra!

Neff, var en ponny jag gjorde allt på. Jag red barbacka på honom (ävens fast han bockar nästan hela tiden), hoppade barbacka, tävlat i både dressyr och hoppning, haft på ridläger och badat med honom, ridit igång honom då han haft ont i ryggen (red då ut i skogen i backar & sånt). Jag minns första gången jag skulle rida honom, jag kom in i stallet & då frågar ridläraren vem jag vill ha & såklart sa jag Neff. Jag var världens lyckligaste när jag visste att äntligen får jag rida honom. Så jag red honom, han var väldigt busig och bockade, ramlade av en gång faktiskt och då fick pappsen leda mig för jag var ganska rädd efter avramlingen. Ville inte ge upp, så jag fortsatte att rida honom. Det gick bättre och bättre. Jag ramlade av honom 3 gånger sammanlagt. Det bästa minnet med honom är faktiskt ridlägret. Det är nog det bästa jag upplevt i hela mitt liv. Jag hade så jäkla kul! Jag minns så himla mycket av det.. Det bästa var ändå när vi red till en sjö (eller vad man kallar det), så badade vi med hästarna. Det var så jäkla kul! Neff ville inte i på en gång, men vi kom in efter ett tag. Och jag minns just den stunden, Neff stog och plaskade med hoven i vattnet och jag var hur lycklig som helst.

Saknar honom så jäkla mycket. Han var verkligen speciell.. En ponny jag aldrig kommer glömma. En ponny med hjärta av guld. En ponny som jag alltid kommer minnas.








Nu gråter jag, på riktigt... Jag älskar dig av hela mitt hjärta, Neff
♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥


Kommentarer
Postat av: Hannah

sv; Okej :) Vad är det för ras?

2011-06-20 @ 14:05:32
URL: http://ryttareochkusk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0