Ridläger, dag 1.

Kom till stallet efter åtta. Vi hade lite genomgång. Jag fick Conquest, precis som jag ville! :D Vi började sen fixa hästarna. Borstade, ryktade, kratsade hovarna, redde ut svansen/manen/pannluggen. Sen sadlade vi och tränsade.

Första passet: Första passet var Working Equition. Det var inte direkt någon bana, men vi red fram först. Skritt, trav galopp. Han kändes ganska fin, lite stel i bakbenen. Vi fick rygga mellan två bommar, sen göra en ganska svår övning. Det sista vi gjorde innan vi travade av var att rida slalom mellan koner och sen hoppa ett litet kryss ungefär 40 cm i galopp. Gick helt okej. Vi tog sen in hästarna och fixa dom.

Vi hade sen teori med Lovisa och hon berättade hur man smörjer och hur man visiterar. Sen fodrade vi, sen fick man äta lunch. När jag och dom andra hade ätit klart, hade vi lite kul i ridhuset och hoppade ett hinder. Jag hoppade väl som högst 80 cm, haha utan häst. Ganska bra va? :D Sen fick vi fixa hästarna för nästa pass.

Andra passet: Andra passet var dressyr. Han ville inte sammarbeta riktigt. I början var han stel och ville inte lyssna. Men i skritten gick han bra, men i traven var han stel som en pinne. I mitten var ridpasset blev han mycket mjukare. Fick vara ganska hård mot honom. Var tvungen att ställa utåt mot väggen istället för inåt då han tog tag i innerbettet så mycket, så jag fick tänka tvärtom. Vi gjorde massa olika övningar, vilket gick sådär. Duktig var han iallafall, men lite småbusig xd.

Sen efter sista ridpasset skulle vi hjälpa till i stallet och fixa hästarna. Jag fick smörja in Conquest då han har solexem.. Han ser verkligen hemsk ut då han nästan har kliat sönder hela svansen. Fick sen sätta på hans exemtäcke, vilket inte gick så bra så jag fick lite hjälp. Sen släppte vi ut hästarna. Sen smörjde jag sadel och träns.

Därefter skulle vi samlas i caféterian, och fick reda på att imorgon på första passet ska vi hoppa, och sista ska vi rida ut! Ska bli skitnice! :D

Pappa hämtade sen mig, och då åkte vi till Lyckås och tittade efter ridhanskar. Fick ett par läderhanskar & en ny ridhjälm av pappa. Hittade en hjälm som passade jättebra på mig, iallafall bättre än dom andra ridhjälmarna. Passade inte alls i Charles Owen hjälmar xd. Så det fick bli en hjälm som är brun & svart. Riktigt snygg! :D Visar bilden sen på den, håller på och lägger in bilderna till datorn nu, det tar lite lång tid då Julia.K bombade med bilder idag. :) Kommer lägga in bilder strax! :D

Kommentarer
Postat av: Hannah

sv; Okej :)

2011-06-20 @ 19:36:51
URL: http://ryttareochkusk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0