Ridläger, dag 2.

Idag var det ridlägrets andra dag. Gick super bra idag, jag är så jäkla nöjd med Conquest.

Första passet: Vi red ut och det var så jäkla mysigt! :D Vi skrittade och travade lite i skogen. Gick super! :D Han blev lite pigg i traven, haha asgullig! Finns inte så mycket mer att säga om första ridpasset, förutom att Conquest var underbar!

Andra ridpasset: Vi hade hoppning. Vi red fram i skritt, trav & galopp. Sen började vi hoppa fram i trav på ett litet kryss ungefär 40 cm. Sen hoppade vi rättuppstående i galopp ungefär 50 cm. Sen hoppade vi en grind, två rättuppstående och ett våghinder, det gick asbra! Sen hoppade vi en bana, och jag ville hoppa högt. Ingen annan ville det så jag hoppade när det blev lite högre när Ida hade höjt. Hon sa att det ungefär var 70 cm, men det kändes högre som typ 80 cm, haha.. Men iallafall, kom på första hindret som var en grind. Han hoppade jättekonstigt så jag hamnade på halsen och han fortsatte galoppera med sin lilla korta galopp, haha.. Kom inte upp ur sadeln så jag hoppade av efter att han hade saktat av. Jäklar vad ont det gjorde i rumpan. Ni som hamnat på halsen borde nog veta hur det känns, det är hemsk. Hoppade sen upp iallafall och började om. Kom på första hindret jättebra. Sen var det en oxer, gick också super! Det var en kombination med 10 m. Det var ett våghinder och rättuppstående. Gick också skitbra, förutom att jag hade lite fördålig fart på våghindret så det hoppet blev lite konstigt, men sista kändes jättebra. Jäklar vad jag var nöjd efter, det gick så jäkla bra, förutom att jag hamnade på halsen som då jag fick jätteont av. Hjälpte sen att bygga bort.

Smörjde sen sadeln och tränset. Sen släppte vi ut hästarna och sen om jag minns rätt så gick alla in i caféterian och då sa Ida och Sabina lite saker om torsdagen.

Imorgon ska vi rida barbacka första passet, sen andra passet tror jag det är tipspromenad till häst.

På torsdag är det tävling i dressyr och hoppning. Ska rida Märke 2 i dressyren, orkar inte köra LC:2 som jag tänkte göra från början, men Märke 2 går nog lättare. Sen på hoppningen så kommer det högsta var 60 cm, längtar redan. Tror det kommer gå ganska bra för mig :)

I nästa inlägg kommer det bilder!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0