Nanook var en snel hest idag

Precis som jag trodde så stog jag uppskriven på Nanook. Jag vände på honom i spiltan, för jag är lite osäker när det gäller honom, han kan vara på världens bråkigaste humör vad vissa säger, så jag kör på det bästa. Han var iallafall grymt snäll. Duktig ponny! Ridningen gick helt okej, vi red någon konstig bana som man skulle vända och använda ytterhjälperna & sånt. Sen galopperade vi lite på volterna, gick bra fast han saktade av efter några galoppsteg. Så det får jag träna på nästa gång jag rider honom - att hålla galoppen hehe. Resten av lektionen gick helt okej. Han blev lite framtung då och då, men jag är nöjd för det gick bättre idag än förra gången jag red honom. Ingen skulle rida honom sen så jag tog in honom och fixade honom. Han käkade på sitt hö så jag vände inte honom. Skyndade mig för att pappa ville hem, så då ryktade jag av honom och kratsade hovarna. Han gjorde INGENTING, otroligt snäll ponny idag. Riktigt gullig faktist :] Ah, som sagt, jag är nöjd över dagens ridpass!

Har kommt ut från ett varmt bad för en stund sen. Så nu hamnade jag här. Ska lägga mig nu, glöm inte 'finn fem fel' i inlägget under hörrni! :D

Planeringar av slutet på veckan:

Torsdag: Skola, sen blir det väl datorn, kanske plugga lite

Fredag: Ledig från skolan, ska till Hööks med mamma, sen senare kommer nog Maja & sover över

Lördag: Stallet & sköta bästa Conquest

Söndag: Programridning på Conquest i LC:2

Skön vecka, för på fredag är jag leeeeeeedig! :D


Bild från förra året tror jag - uteritt på Nobile :] Jag syns inte så bra men jag rider iallafall precis ut ur tunneln där.

Kommentarer
Postat av: Maja

sv: hahahahah ! .. fast jag failade, så de blir inget.. tror jag ;D <3

2011-03-24 @ 16:27:06
URL: http://makefake.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0