Tired

Förlåt för att jag inte skrev om gårdagens ridlektion. Kom hem ganska sent vilket resulterade i att jag inte orkade sätta mig vid datorn. Kan berätta om gårdagen ridlektion.

Jag red Cilvia. Hon var väldigt pigg, så jag gjorde lite övergångar när vi red fram. Vi hoppade studs & ett hinder på volt. Gick rätt så bra, men hon var skitpigg. Jag hade ingen kontroll över henne alls, hon bara rusade på. Men vi klarade det ändå som tur var, men hon var sjukt pigg iallafall. Vi hoppade sen bana, gick väl bra. Förutom att vi då kom förfort in på studsen så hon hoppade nästan över två hinder samtidigt, iallafall med ena frambenet. Som tur så klarade vi oss iallafall. I slutet travade vi av och då började hon söka sig neråt, men hon var väldigt pigg så, men hon gick iallafall fint och Ida, min ridlärare tyckte det såg bra ut. Sen hoppade vi av och skrittade av dom och gick brevid. Sen tog vi in hästarna och jag fixade Cilvia. Sen skötte jag en sur Conquest, hah. Han var inte på humör idag. Han försökte bitas och sånt. Men ah, jag fick stå ut iallafall. Vi åkte hem vid kvart i nio.

Idag hade jag sovmorgon. Vi åkte iallafall till Drottningholm, alltså slottet. Kameran fick hänka med idag också. Fotade rätt mycket. Vi var på guidad visning idag också, rätt intressant. Vi gick sen till Kina slott och där fotade jag också lite, fast vi gick bara runt där typ. Sen gick vi till bussen och tog tunnelbana och pendeltåg hem. Jag gick sen hem iallafall. Slappade innan det blev av till stallet. Det var teori och vi pratade om utbildningsskalan. Lärde mig faktist lite nytt! Vi åkte iallafall hem sen, och har inte gjort så mycket mer nu när jag kommit hem.

Är trötter nu, så det är väl bäst för mig att ta bort sminket, borsta tänderna & lägga mig. Förlåt för väldigt dålig updatering under dom här dagarna.. Lovar att blogga mycket på fredagen då jag är ledig (:

Godnatt'


Jag och Cilvia igår (:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0