Gårdagens ridpass

Igår red jag Dionne, precis som jag hade förväntat mig. Vi hade markarbete & det gick verkligen åt skogen för mig. Kan inte rida den hästen alltså, det funkar inte.. Hon är inte min typ av häst heller, men ah, det kommer säkert inte gå bra alls på söndag då jag ska tävla henne i klubbdressyr i LC:2 tror jag det blir. Det kommer nog se förjävligt ut, men ah.. Jag ska försöka iallafall. Tillbaka till ridlektionen då.. Vi hade markarbete, vi skulle typ galoppera över två bommar med långa avstånd och räkna galoppsprången. En gång efter jag ridit bommarna så tog jag tag i henne och då hoppade hon till och drog upp huvudet och jag höll på att flyga av, haha.. Knäpphäst, bara jag inte tog i förmycket, för hon lyssnade inte annars. Måste nog göra mycket övergångar/tempoväxlingar på söndag satt hon lyssnar på mig annars går det verkligen inte. Jag har nu insett att jag skulle gjort det igår på ridlektionen. Haha, men ah, vet inte vad jag ska skriva, det gick iallafall inte bra.

Ska strax till skolan, har precis ätit frukost, ska bara fixa mig lite sen drar jag. Ska göra ett omprov i musiken, hahah, kommer gå åt skogen det med tror jag. Får plugga i skolan, haha, tur att vi har musik som sista lektion. Idga ska jag nog inte göra något speciellt alls.. Kanske vara duktig med bloggandet..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0