Klubbdressyr på Dionne LC:2

Idag var det tävling då, hade Dionne. Startade 11:06, så jag hade bra med tid på mig. Hann se lite när några andra red som red innan mig.



Gick ut en halvtimma innan jag skulle rida och började skritta fram. Hon kändes väldigt stel, men hon mjuknade upp efter ett tag. Började trava och red lite skänkelvikningar och halter. Ganska taggad var jag, kändes som att det skulle gå bra på banan.



Tog sen några galopper i båda varven och på volt. Kändes bra, hon var väldigt pigg & framåt. Men hon lyssnade på bra i galoppen. Skrittade sen henne lite på långa tyglar och sen kortade jag upp dom och jobbade lite i traven. Hon som stog vid framridningen tyckte att det såg bra & fint ut, kändes skönt att höra!



Red sen in i andra ridhuset och skrittade & travade på den sidan av ridbanan som man red inte programmet i. Hon kändes helt okej. Tänkte inte så mycket på formen utan mest på att rida bra ridvägar. Gick sen in på banan och började trava igång henne.



Gick bra tills jag kom till andra ''snett i genom grejen'' som man skulle göra övergång 3-5 skrittsteg, vilket då jag inte fick, så jag fick rida om & jag fick - 2 pågrund av det. Sen var det nog lite slarviga vägar från min sida. Galoppdelen gick nog bäst faktist, det kändes som det satt bäst. Duktig var Dionne iallafall! Rätt nöjd ändå, kändes skit ibörjan, men det gick över.

På protokollet fick jag:

Poäng: 157

Procent: 56, 071 %

Domarens kommentar: Stundtals riktigt prydligt men forma hästen mer och glöm inte halvhalterna.

Somsagt så är jag väldigt nöjd iallafall, kom på 8:e plats. Mer bilder kommer sen! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0