Dagens kämpiga ridpass.

Jag är seriöst helt död nu. Jag red Liverpool så kallad Limpan. Han var väldigt lerig, så det jag kämpade med att få bort det. Fick sen en medhjälpare. Haha, Fanny kratsade hovarna, satte på benskydden & sadlade åt mig, då jag hade väldigt kort tid på mig tydligen, så alla klockor gick typ fel. Haha, lite snällt sådär. Jag höll på med mina glasögon som dampade typ, fick så jäkla mycket damm på dom efter jag hade borstat honom. Tränsade sen och gick ut.

Det ända jag kan säga om dagens ridpass är nog att jag inte kan rida hästen. Kändes helt och hållet att jag inte passar med honom, sen är han inte den enklaste heller. Blev väldigt hård i handen för han var så hård i munnen.. Väldigt komplicerad häst. Han är verkligen inte som en 'normal' häst att rida, det tycker inte jag iaf. Sen sa Tarja lite tips sådär, och ja, det var inte det enklaste, men jag kämpade på. Var helt slut efteråt, och jag fick höra att jag slipper honom, får en ny häst nästa vecka, på så sätt blir jag glad. Han slipper mig, och då behöver han inte någon ryttare som tappar tålamodet helt. Haha. Ja, han var väldigt komplicerad, väldigt annorlunda.

När jag kom hem slängde jag mig i duschen på en gång, var helt igenom svettig och helt död. Så nu känner man sig lite fräsch.
Emilie & Fanny fotade och filmade, tänkte att jag kunde göra en lite video av det, om jag hinner! ;)


Största failbilden från idag, haha, jag döör på riktigt! xD

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0