Onsdag.

Hejsan! Först och främst borde jag väl be om ursäkt för den urdåliga uppdateringen. Jag har väldigt mycket med skolan just nu, och jag kämpar verkligen för att få så bra betyg som möjligt. Har även blivit morgontrött & sen på kvällen hinner jag nästa aldrig då jag antingen inte orkar eller måste plugga. Det är därför uppdateringen inte är det bästa just nu. Men så ni vet, jag har ju betyg nu, så jag kämpar hårt som tusan!

I måndags var det hoppträning på Bandit. Eftersom att vi hade markarbete förra gången, så hoppade vi i måndags. Det gick helt okej. Vi red bana på slutet, hindrerna låg väl på 60-65 cm, och en oxer runt 70-80 cm.

Igår åkte jag ensam till Tungelsta Ridklubb, tydligen hade sjuorna redan stuckit. Och min lilla kompis ville inte vänta på mig, så jag käkade och den blev det lite krångel med busskort, men sen lyckades jag få en bussremsa, så jag åkte iväg dit. Kom lite sent, men vi hade iaf tömkörning. Hjälpte läraren lite, så jag fick stå inne på banan. Sedan hade vi lite teori, sen stack jag till bussen. Gjorde inget speciellt när jag kom hem, tog det lugnt.

Idag hade vi en lång skoldag, hände lite tråkigheter på idrotten annars helt okej dag. Blev även veckans elev, så det var lite kul sådär. Åkte sedan iväg till stallet. Red lille Frank. Vi red både dressyr och hoppning, mycket galopparbete på volterna. Han var väldigt fin, när han väl mjuknade. Eftersom att vi inte hann med övningen vi gjorde förra gången, så fick vi hoppa lite. Gick jättebra, bortsett från att det blev en vägring, men han var duktig ändå. Borstade sen lite på Conquest, sedan åkte jag hem.

Imorgon har vi klassens dag, vi ska tydligen kolla på film & vi får även ta med godis, så jag tar väl med lite choklad eller nåt. Börjar 09:30, häääärligt med sovmorgon! Ska strax lägga mig, är sjukt trött, längtar efter sängen redan nu. Vi hörs förmodligen imorgon, om inte pluggandet hamnar ivägen.

Kommentarer
Postat av: ellen <3 :D

Kan du skicka bilder på mig från PonnyCupen på gladö och den senaste och från klubbdressyr???!



Tack :D !

2011-11-24 @ 14:59:49
URL: http://hoppodressyrtjejen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0