Ponnycupen, bortamatch på Gladö 5/11.

För det första måste jag bara berätta anledningen till att jag inte bloggade igår. Precis när jag hade hoppat av hästen igår på Gladö, då fick jag världens huvudvärk. Och när jag skulle kolla på bilderna på pappas kamera, precis efter, så såg jag suddigt med ena ögat. Den huvudvärken hade jag hela kvällen igår, och jag orkade verkligen ingenting. Antagligen var det migrän eller spänningshuvudvärk då jag var väldigt nervös igår också. Det blev som tur var lite bättre på kvällen sen, men då orkade jag inte sätta mig vid datorn, bäst att vila liksom. Men nu mår jag toppen, tur att huvudvärken är borta!

Jag och pappa åkte till Gladö så vi var där lite innan 3, då vi skulle samlas. Jag var så jäkla nervös redan då. Deras lagledare visade runt, och det verkade väldigt fint och trevligt där! Vi gick sedan upp och satte oss på läktaren och tittade när Gladöryttarna red. Såg väldigt bra ut för dom. Bytte sedan om, eller jag tog av mig mina mjukisar och satte på mig kavajen och det. Sedan red dom programmet en efter en. Sedan valde Lotta hästar åt oss och jag fick den minsta som heter Misty, haha.

Framridningen gick helt okej, dock var hon väldigt pringig, lite pigg sådär. Men jag tycker ändå det funkade ändå. Gjorde några övergångar satt hon lyssnade på mig. Galoppen var nog det bästa, så jäkla underbar galopp, man hängde verkligen med i den, och så fort man la till galoppskänkeln så lyssnade hon. Tycker hon var helt underbar. Rolig ponny faktiskt!

På banan gick det väldigt bra också. Dock några små missar. Vid första halvt igenom fick jag ingen övergång till skritt, tusan också, det kändes som att hon saktade av, men det såg jag sen på videon. Sen på ökningen i snett i genom på slutet fick jag några galoppsteg. Men jag är sjukt nöjd ändå. Jag red mitt bästa och jag tycker att vägarna blev bra, bortsett från galoppstegen och att jag missade skritten. Det var iaf super kul!

Sedan satt vi och fikade. Det var då huvudvärken började. Men jag klarade av det ändå. Vi fick reda på resultaten, och så tyvärr vann Gladö. Men Cajsalisa fick silvret iaf, så det var bra!

Men jag är nöjd med mitt ritt ändå, jag red mitt bästa och det var trots allt min första bortamatch! Sjukt kul dag, förutom cp huvudvärken.

Bilder och videor kommer strax!

Kommentarer
Postat av: Klara

Vad fick du för procent?

2011-11-06 @ 16:02:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0