1. Din favorithäst.

Min favorithäst heter Conquest, kallas för det mesta för Konken. Han är en c-ponny, född 1997, samma som mig. Han är väldigt speciell, kan vara lite småtjurig i spiltan, har lite annorlunda steg. Jag är även skötare på honom, tror att jag har varit det i ungefär 1 år om jag minns rätt. Emilie tyckte att jag skulle bli skötare på honom, så jag tänkte varför inte, så jag provade & jag gillade honom mer och mer för varje dag. Han blev helt plötsligt min favorithäst, han verkligen gjorde mig så lycklig varje gång jag såg honom. Har haft väldigt många minnen med honom. Man kan nog säga att de är min ''tävlingsponny'', alltså den som jag tävlar mest. Första gången jag red honom kände jag inte något speciellt, men jag red honom mer och mer, han var verkligen underbar! Nu idag går det verkligen hur bra som helst. Har kommit honom närme när det gäller att jag är skötare på honom. Jag rider inte han så mycket på lektion dock, men på tävlingar anmäler jag mig på honom hela tiden (om han inte är upptagen). Vill rida honom så mycket som möjligt nu, börjar ju bli lite förlång.. Vilket leder till att sitsen kommer bli bajs, har iaf hört att man förstör sitsen om man rider en förliten häst. Men jag är väl på pricken just nu. Har tävlat både dressyr och hoppning på honom. Dressyren har gått bra, hoppningen har gått sådär. Har tappat stigbyglarna hela tiden i hoppningen och jag har fått rivningar.. Men den här terminen hoppas jag iaf att jag får tävla honom på klubbhoppningar, då jävlar! Tävlade honom i dressyr LC:2 förra veckan (tror jag det var?). Det gick så jäkla bra, han var så himla fin! Kom även delad 9:a med Johanna, så sjukt glad! Första placeringen på Blåkulla. Bra start på terminen! Älskar verkligen Conquest så galet mycket, han gör mig glad varje gång jag ser honom. Lyckan verkligen sprider sig inom mig, jag kan inte låta bli att bli tårögd. Har hoppat som högst 70 cm med honom, tror dock inte att det blir högre.. Eftersom att han inte heller går med i den hoppgruppen jag rider i, sen blir det nog bara 70 cm på tävlingar också. Vill satsa på att iaf komma felfritt med honom. Sen får man väl hoppas på placeringar. Men iaf, han betyder grymt mycket för mig! Han har verkligen ställt upp på allting, tävlingar & allt. Han är verkligen bäst! ♥


Jag älskar dig verkligen, älskar är ett starkt ord, och jag menar det, du är det finaste jag vet! ♥


Kommentarer
Postat av: emilie

Du har hoppat 80 på honom ;)*

2011-10-03 @ 21:33:23
URL: http://emiliekarlman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0