Dagens ridpass - markarbete.

Kom till stallet runt 18:20. Fick reda på en hemsk nyhet, Conquest är halt.. Jag blev ledsen, alltså började jag gråta för jag fick reda på det så plötsligt. Fick värsta chocken.. Men han blir säkert bra snart, han hade tydligen fått en spark, stackaren.. Tycker så synd om honom, men sånt händer ju, det är ju inget man kan göra åt direkt. Hoppas iallafall att finingen mår bättre snart. Inte kul att se honom må dåligt.. :( Ursh. Jaja, efter allt depp så försökte jag vara glad ändå med alla underbara kompisar som gjorde mig glad sen. Jag tänkte: Han blir ändå bra sen, så varför ens gråta, hah.

Men åter till ridpasset då. Jag red Frank, vi red markarbete. Vi red fram självständigt, och det gick väl.. bra antar jag. Vi gjorde först en övning, skitsvårt att förklara. Men det var små upphöjda hinder som studs, de stog alltså mot väggen. Ni kommer få se sen på videor, för pappa filmade. Ska säga till han sen att lägga upp på youtube, för man kan inte ta från facebook tydligen. Vi red på kanterna av bommarna, i skritt. Svårt som tusan! Låter kanske skitenkelt men det var det faktiskt inte. Vi tog de sen i trav, gick skit i början. Jag var stel och min sits såg nog ut som en soppsäck eller kanske till och med värre. Kändes inte bra. Men Lotta gav mig kritik och då skärpte jag mig och då gick det hur bra som helst. Det blev mjuka vägar och hela jag blev mjukare och fick mjukare hjälper. Fick till sitsen bättre också, för vi stog i lättsits ett tag. Jäklar vad bra det gick sen. I början tappade jag balansen och så, men sen vågade jag släppa mer. Jag var typ osäker eller nåt i början.

Vi tog sen studsen i trav eller vi kom på studsen i trav sen galopp i kombinationen (eller vad man kallar det), alltså red vi över dom, inte runt. Ni kommer fatta när jag visa videorna sen. Jag förklarar säkert skitskumt nu. Men studsen gick hur bra som helst. Trodde han skulle vägra eller nåt, men han var verkligen perfekt! Lyssnade jättebra. Han var dock lite överpigg ibland, men det gick ändå hur bra som helst. Vi skrittade sen av och hoppade av. Tog hand om Frank och så innan jag åkte hem.

Sitter nu här och väntar på att pappa ska fixa satt jag kan lägga in videorna. Återkommer när jag kan visa dom!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0