It's a very nice day today.

Fredag idag då, skulle ha bloggat igår, men det blev inte så trots att jag lovade att jag skulle blogga om onsdagens ridpass. Dock hade jag massa läxor igår, det hindrade mig också. Men det är som sagt fredag idag, vilket betyder att man kan slappa, utan att tänka att man måste plugga. Visst måste jag plugga ändå, då jag har prov nästa vecka, måste man, så måste man.

Onsdagens ridpass:
Jag red MP Girl, som jag redan skrivit. Det var andra gången jag red henne, med tanke på det så gick det faktiskt väldigt bra! Hon är trots allt ganska ung, hon är väldigt trevlig men på sätt och vis är hon busig också tycker jag. Hela ridpasset gick allmänt bra, hon var fin i formen. Det som förvånade mig var vilken framåtbjudning hon hade, om man jämför med första gången jag red henne. Dessutom hade hon en helt annan sadel i onsdags, och det gick mycketmycket bättre med den! Vi övade på skänkelvikningar, det gick väl sådär, men ibland flög hon ut till spåret nästan, skulle ha varit mer på med ytterskänkeln så som Monica sa också (vi hade Monica då Tarja var borta typ). Galoppen gick sådär då hon bockade några gånger, men för övrigt var hon fick där också när jag väl fick igång henne. Då höll hon den och var fin där med. Jag var rätt nöjd över ridpasset, nästa vecka blir det markarbete, så antagligen får jag rida henne igen & veckan efter är det hoppning, kanske blir henne där också då. Skulle vara kul att hoppa henne då hon verkar ha bra hoppteknik. Jaja, det får jag veta nästa vecka & veckan efter det.

Igår var det torsdag då, var i skolan & dagen gick rätt fort. Var hemma hela dagen & pluggade på kvällen. Idag var det också en kort skoldag, vilket gick rätt fort också. Skönt! Kom hem runt halv 3, sen gick jag och mötte mamma vid Centrum. Visade henne en jacka & två par snygga brallor jag skulle vilja ha. Sen handlade vi mjöl & sånt, det blir att baka kladdkaka ikväll, som man ska smaska på när man tittar på idol, mysmys! Nu är jag hemma & ska passa lillebrorsan. Det blir fredagsmys idag, bara att slappa, redigera bilder, skicka bilder & sånt. Vi hörs ikväll!


En slumpad bild på mig och MP Girl från i onsdags, tillåtet att skratta, haha, jag ser ut som en mupp! Failbild alltså, haha.

Kommentarer
Postat av: Matida

Jag la upp några bilder på min blogg, dom som du fotade :)

Skrev att det var du som fotade också! :D

Vad söta du och Mp är!

Kraaamm <3

2011-10-14 @ 19:06:43
URL: http://rraaw.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0