Lördag.

Halloj, var i stallet idag nästan hela dagen. Förberedde lite tills imorgon. Smörjde Bråkas sadel & träns, fotade Emilies ridlektion. Sen bestämde jag mig för att jag skulle byta häst med Tove, så jag ska rida Bandit imorgon ist för Bråka. Juste, har ju inte berättat.. Jag skulle egentligen inte rida på hemma-matchen, men jag rider ist för Felinda. Skulle egentligen ridit Conquest, men han kunde inte gå, så jag fick välja mellan Bråka & Meja, och då ville jag hellre rida Bråka än Meja. Och sen så blev det Bandit tillslut. Så ja, alla säger typ att Bandit är lättare än Bråka. Och det underlättar för laget liksom och jag tror nog det går bättre med Bandit än Bråka, så ja. Nu är det bara att kämpa & rida sitt bästa! Motståndarna är Mälaröarna, det blir nice. Och för er som inte vet, så är det första gången jag är med i Ponnycupen, så det kommer bli sjukt läskigt.. Pinsamt om det skulle gå dåligt, om man typ skulle faila eller nåt xD Men eftersom att jag bytte med Tove så smörjde jag Bandits sadel och träns lite snabbt sen borstade jag honom lite snabbt. Redde ut manen, pannluggen och svansen. Sen gjorde Emilie en fläta i hans svans så den blir bra tills imorgon & jag försökte göra en inbakad fläta i pannluggen, men han höll på med sitt huvud hela tiden, så det var lite svårt. Fick också förfrågan att rida Conquest imorgon efter tävlingen, så jag sa självklart ja. Han har blivit sparkad så han sätts igång, hoppas han blir helt frisk snart! Men ja, har smörjt mina ridskor & chaps och har tagit fram allt tills imorgon. Ska upp runt 6-tiden för att hinna åka lite tidigare, så att jag slipper att stressa. Isf får jag väl hjälp av Johanna eller nån (:


En bild på mig och en fjording som heter Finess på Skutans Gård, för typ ett år sedan eller nåt. (Hittade ingen bild när jag rider Bandit, tyvärr..)

Kommentarer
Postat av: Rebecca Fredriksson

Hej lollo... på bilden är det finess

2011-10-22 @ 20:22:53
URL: http://howrselife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0