Dagens hopplektion.

Red i hoppgruppen idag, och jag fick lille Frank ;) Min första tanke var: Nej, nu kommer han vägra och hålla på. Men jag hade fel, han vägrade bara 3 gånger, det gick faktiskt bättre än jag trodde. Han var väldigt rolig att hoppa! :D Men han har ju sin knasiga hoppteknik xD Vi red fram i alla gångarter, skritten och traven gick väldigt bra. Men galoppen var väl lite sämre, fick fel galopp och han typ töltade eller vad han nu gör xD Han är ju ingen islandshäst men det känns verkligen som att han töltar ibland.

Vi hoppade fram på ett räcke, kanske 40 cm eller nåt. Han vägrade de två första gångerna (tror jag?) eller så var det en gång, men jag kom över sen iaf, och han hoppade väldigt konstigt, haha! Man hoppade 2 gånger på det hindret och andra gången tror jag att han vägrade en gång (hah, jag minns faktiskt inte, vad efterbliven jag är xD), men vi kom över sen iaf också, om jag minns rätt så hoppade han så konstigt så jag typ flöööög och tappade ena stigbygeln eller juste de var första hoppet kom jag på.

Sen hoppade vi fyra hinder på raken, alltså red man en & en. Han vägrade en gång på första hindret, sen kom jag över och klarade alla de sista hindrerna! Han hade verkligen ett bra hopp på de sista hindrerna, så det kändes asbra! :D Väldigt nöjd är jag för att ha hoppat honom för första gången!

Sen fick jag även positiv kritik av Lotta, hon tyckte att jag red han bättre än vad hon trodde, hehe, då blir man ju glad! ;) Känns verkligen som en bra start nu i hoppgruppen!


Bild från idag på mig och Frankis :)

Kommentarer
Postat av: Moa

BLOGGTÄVLING !På www.TeamTL.bloggplatsen.se

2011-09-13 @ 23:17:53
URL: http://TeamTL.bloggplatsen.se
Postat av: Moa

BLOGGTÄVLING !På www.TeamTL.bloggplatsen.se

2011-09-13 @ 23:18:24
URL: http://TeamTL.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0