Dagens ridpass.

Kom till stallet runt 6-tiden. Träffade roliga människor där! Gick sen och fixade Frank som jag skulle rida. Sen byggde vi bana (som en framridningsbana till tävling). Sen fick vi skynda oss att tränsa & sen gick vi till ridhuset.

Vi började med att skritta fram, sen började vi jobba igång i traven. Vi red ganska mycket självständigt, vilket gick rätt bra. Vi började sen hoppa fram 2 gånger på ett kryss i trav, gick väl bra. Dock fel galopp efter hindret båda gångerna. Sen fick vi komma i galopp, gick väl bra där också! Vi red sen på räcket, gick också bra! Efter räcket kom vi till oxern, där gick det toppen också! Fick dock fel galopp flera gånger..

Vi red sen som en bana. Först krysset, sen räcket, sen krysset, sen oxern. Så det blev väl som en åtta kan man väl säga. Det gick super! Han var i rätt galopp hela vägen förutom efter oxern när vi landade. Men jag är galet nöjd med honom. Han skötte sig superbra & han har duktig exakt hela ridpasset! Duktig ponny! (:

Pappa filmade/fotade, tänkte lägga in videon som pappa filmade när jag red banan (sen när han har laddat över den på datorn). ;)

Har studiedag imorn, så det blir förmodligen ganska bra uppdatering. Hörs då, nu ska jag nog gå och lägga mig innan jag somnar med huvudet på datorn x)


Kommentarer
Postat av: Ellen :D <3

Han såg jättefin ut Lollo ;) <333 jag tycker ni passar ihop i hoppning :D !! <3 men han stannade väl inte på något hinder :o?? <3333

2011-09-27 @ 06:55:02
URL: http://hoppodressyrtjejen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0