Dagens ridpass - mobilbloggning.

När jag kom till stallet stog jag uppskriven på MP Girl. Min första tanke var: Jamen den ponnyn verkar bra och rolig att rida så jag fick en bra känsla där i början. Började fixa henne och hon var typ skitarg och försökte bitas då och då, vilken buse! Knashäst, haha. Kratsade sen hovarna & sadlade och tränsade. Vi gick till ridhuset när alla varklara. Satt upp och skrittade ut i höger varv. Hon kändes ganska seg så när vi väl kom fram i traven frågade jag om ett spö för jag kände att det inte skulle gå annars. Vi red mycket travarbete. Hon var fin i skritten och traven. Fick en ganska stadig form där. Gjorde lite tempoväxlingar då hon typ var skänkeldöv, så fick göra lite tempoväxlingar. Vi red också mycket skänkelvikningar, fick till riktigt bra steg då och då, fick verkligen bra flyt där. Sen gick vi över till galopparbeten på volter och på fyrkantsspåret. Fick till riktigt fin galopp första gången, där hon hade bra takt. Lite överpigg ibland. Fick dock avsaktningar flera gånger, sen när jag hade samlat upp henne för att fattaom en ny galopp bockade hon, haha shit vilken busponny! Hon bockade typ 2-3 gånger. Men hon var fin inpricip hela ridlektionen, lite småtjaffs ibland. Hon var bara väldigt seg i både skritten och traven, men i galoppen blev hon pigg, men jag är nöjd med tanke på att det var första gången jag red henne. Kan säga att sadeln var väl inte den bästa, inte för mig iaf. Fick typ skitkonstig sits. Hon har Conquests gamla sadel, tycker inte att den ger ett så bra stöd, så det var lite svårt att få till att sitsen skulle bli bra. Men hon var rolig, lite jobbig då hon var seg. Men kan tänka mig att rida henne fler gånger. Sitter och mobilbloggar så det är inte det lättaste att stava, det kan ju ha blivit lite fel, men nu vet ni anledningen till det. Ska sova nu, vi hörs imorgon! Pappa fotade föresten inte idag, tråkigt nog, men ni får stå ut. Får tjata på han nästa gång efter teorin.

Kommentarer
Postat av: Fanny

FEL FEL FEL!!!

Värdensbästaste underbaraste sadel :D

2011-09-28 @ 21:22:30
Postat av: Ellen :D <3

Kul :D !

Du är typ den bästa eleven på onsdagar som rider vanlig lektion jue ;) <3

Snygg header jag vill också ha en animerad :o !!!!!!!!

Men om några veckor tror jag att hon kommer bli förstörd då vissa inte rider henne rätt :/ förhoppningsvis så rider jag henne på tisdagar (efter skogslotten) marie rider henne på måndagar och torsdagar och kanske du på onsdagar och några krumelurer på lördagar och fredgar men sen när hon börjar gå lektion så kommer många säkert vara för hårda med henne så hon "går sönder" :/



Men kul att du fick rida henne och aa hon är en märr... <3

2011-09-29 @ 06:33:34
URL: http://hoppodressyrtjejen.blogg.se/
Postat av: nathalie

ÄLSKAR DIN NYA HEADER!! :D

Skulle du kunna göra en liknande till mig? :)

2011-09-29 @ 06:39:08
URL: http://fotografennathalie.blogg.se/
Postat av: Ellen :D <3

Håller med natta vill också han en animerad :P <333

2011-09-30 @ 06:04:31
URL: http://hoppodressyrtjejen.blogg.se/
Postat av: emilie

Hade inte du hoppning?

2011-09-30 @ 17:19:09
URL: http://emiliekarlman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0