Finaste ponny <3

Var i stallet idag, kom dit runt 10-tiden. Gick runt och träffade kompisarna, sen fotade jag Emilie, Emma och Emilia. Gick sen & käkade lunch. Därefter smörjde jag Conquests sadel och träns. Sedan började jag borsta, rykta, kratsa hovarna. Sen rädde jag ut pannluggen, manen och svansen. Efter jag var klar med det, så provade jag att knoppa. Det gick inte sådär jättebra, och dom blev ju inte direkt fina heller. Rättade sagt förjävliga! Åkte sen hem. Hade med kameran, Emilie fick lite bilder när jag stog och knoppade, haha.

Nu är jag riktigt taggad för imorgon! Ska verkligen försöka rida så bra vägar som möjligt. Har 30 minuter på mig att värma upp och då ska jag nog mest göra lösgörande eftersom att han blir så stel i bakbenen. Kommer inte ha sådär jättefin outfit imorgon. Svart/brun hjälm, blå kavaj, svarta ridskor & chaps. Ingen vidare matchning alls, men när jag har råd blir det nog en svart kavaj istället för blå. Man ska ju försöka ha så snygg oufit också! :D Hoppas på att Conquest sköter sig, har inte tävlat honom sen någongång i början av 2011 (tror jag?) i dressyr. Men det ska bli jävligt kul med tanke på att jag inte har ridit honom förra terminen & inte den här heller.

Ska strax käka middag, sen blire väl att sitta vid datorn (?). Ska sen titta på Titanic, och käka goodis! Sen ska jag nog ta fram ridgrejer tills imorgon också! Hörs senare.


Bästa ponny ♥ (Två bilder från idag)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0