Tisdag.

Idag är det tisdag då. Vi hade 4 lektioner innan lunchen. SO, lästid, musik och matematik. Typ de tråkigaste ämnerna, men ah. Sen åkte vi till Tungelsta Ridklubb ;) 

Där red jag Arcansas, en d-ponny (tror jag?). Vi tränade på tempoväxlingar och framdelsvändningar. Idag red vi utan inspänning (vilket vi annars brukar få göra hela tiden). Mycket roligare att få utmana sig själv. Det gick iaf bra, och han var fin. Han var pigg imellanåt, han lyssnade knappt på mina halvhalter, så jag fick sakta av till skritt då och då. Ändå är jag riktigt nöjd! Kändes rätt bra också.

Efter det följde jag med Nathalie till hennes medryttarhäst. Hade dock inte med kameran, vilket var synd. Vi gick (eller jag gick och hon red) till en volt i närheten. Hon tvingade upp mig också, hehe tja.. Första gången jag red travhäst, men det var faktiskt roligt ;) Men jag kände mig som en nybörjare x) Natta fick bestämma vad jag skulle göra. Hon plockade fram ett hinder, så jag hoppade ungefär 60 cm som högst, både med sadel och barbacka. Sen fick jag henne att hoppa 80 cm, hehe :) Grymt duktiga var dom, och Grabben som han heter hade verkligen grym hoppteknik! Efter de red/gick vi tillbaka till stallet. Efter hon var klar med allting gick vi mot bussen. Kom hem runt halv 7, är helt slut nu. Har ont i hela kroppen. Borde verkligen träna på att rida storhäst, plus barbacka. Kändes sjukt konstigt alltså! xD

Sitter nu här och har precis duschat. Kollar på idol just nu och skickar massa bilder som jag fotade i söndags på Skutans Gård. Imorgon är det onsdag då, då är det en lång skoldag igen, sen blire ridning, vi har markarbete. Hoppas på Conquest, har inte ridit han på skitlänge känns det som.. ;) Nu ska jag plugga och kolla på idol så det blir tyvärr inge mer uppdatering ikväll, godnatt! ♥

Kommentarer
Postat av: Ellen :D <3

:D KUL :D

2011-09-21 @ 06:45:02
URL: http://hoppodressyrtjejen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0