Lyckat ridpass igår!

Igår red jag Frank och det gick riktigt bra. Redan när vi red fram hittade jag honom typ på en gång. Han var lugn och lyssnade på bra! När vi hoppade fram red jag en skitskum anridning så han sprang förbi. Men det gick bättre andra gången. Vi hoppade sedan en bana. Det gick sådär första rundan. På oxern missade jag halvhalterna och han ångade på så det blev två vägringar totalt och det är jag jättenöjd med. Andra och tredje rundan gick det som bäst, dock lite korsgalopp här och där och vi kom lite nära hindrerna ibland, men han lyssnade på bra så jag är sjukt nöjd. Dessutom gjorde vi en väldigt rolig övning! En lyckad ridlektion skulle jag vilja beskriva det som!
Vaknade nyss och funderar på om jag ska gå upp nu så jag hinner. Börjar 08:00 så, som tur är så är inte dagen så lång, så jag överlever nog! Aja, dags att kliva upp och göra mig iordning!

Gammal bild på mig och Frank.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0