Dagens ponnycupsmatch.

Idag var det Ponnycupsmatch hemma mot Huvudsta, och det gick riktigt bra för vårat lag. Jag skärpte mig idag, och då gick det mycket bättre, men det finns fortfarande saker jag kan förbättra. På framridningen gick det ganska bra, fick korta upp stiglädrerna, så dom blev lite förkorta, men hade jag långa stigläder förstördes sitsen totalt och jag kunde verkligen inte rida ordentligt, och jag fick stolsits. Är även lite lång på Conquest, och det kanske är därför sitsen förstörs också, det är lite synd.. :(

Iaf, inne på banan gick det bra, fick dock sitta och skänkla som en galning, då han var så himla seg.. Skulle behövt sporrar. Men han var riktigt fin idag, gick mycketmycket bättre än för två veckor sen (tror jag det var), då jag var med på Conquest mot Gladö tror jag. Det var ändå en ganska stor skillnad. Och på poängen var det också en rejäl skillnad, så det går uppåt för mig just nu.

Måste ju även berätta att vi vann mot Huvudsta med 52 poäng, och jag kom inte sist den här gången (kom delad 2:a), och att jag fick 19 poäng mer än motståndarryttaren. Så det känns riktigt roligt att man förbättras efter varje Ponnycupsmatch. Det blev iaf 179 poäng, och 63,9%. Är jättenöjd över min ritt idag, och lite kul att man fick höra sedan att domaren tyckte att det såg bra ut. Behöver nu tänka på att inte rida med förlånga tyglar!
Bilder kommer strax, eller i veckan!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0