Dagens ridpass, markarbete.

Red som sagt bästa Conquest idag, gick sådär. Han var stel som en pinne och jag fick framför allt tänka på tempot då han nästan sket i mina hjälper och bara sprang på. Men jag fick sen ett ganska bra tempo, men han var fortfarande väldigt stel, och bakbenen ska vi nog inte snacka om. Men jag försökte göra så gott jag kunde med lite lösgörande och så för att mjukna upp honom. Men i skänkelvikningen gick det åt skogen, fick förböjd hals och han sköt ut ytterbogen. Något jag verkligen måste träna mer på och lugna ner tempot lite för att kunna samla upp honom bättre. Vi red iaf mest på volter när vi red fram, och vi skulle ställa & böja, skänkelvikning och sådant. Vi började sen hoppa ett litet hinder som en åtta, alltså skulle vi hoppa hindret snett. Vilket var svårt då vi skulle byta galopp över hindret, men vi lyckades en gång iaf. Lotta sa iaf att han kanske kommer gå med på hoppningen nästa vecka, men hoppas det. Skulle vara riktigt kul om jag fick rida honom tills jag blir förlång (eller jag är redan lite lång för honom), men jag väger typ ingenting, så. Det var iaf sjukt kul att rida honom och hoppas verkligen att jag får rida honom mer och att vi kan utvecklas tillsammans.

Har dock inte laddat över bilder än, så dom får komma imorgon, nu ska jag gå och sova!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0