Ponnycup mot Mälaröarna.

Idag var det våran första ponnycupsmatch för iår, bortmatch mot Mälaröarna. Åkte runt kvart över 7 och kom precis i tid då vi fick en guide som visade oss stallen & det. Dom hade väldigt söta hästar. Hehe, lite roligt för de flesta hästarna hade bara ett öra, de som hade täcken på sig, haha, ena örat var utanför och ena innanför täcket, såg lite roligt ut. Vi kollade sen när motståndarna red, bytte sedan om och sen red vi fram. Jag red en liten c-ponny vid namn Alladin.

Framridningen gick inte så jättebra, eller det gick väl helt okej. Men jag kände mig som en barbapappa på den lilla ponnyn, hehe. Ibland var han pigg, ibland fick jag sitta och använda sitsen hela tiden för att han skulle gå fram överhuvudtaget.

Inne på banan gick det inte så jättebra. Jag red för stressigt och slarvigt. Vilket resulterade i att det inte blev en så bra ritt för mig. Jag kunde ha ridit bättre, men ja, det är försent att säga nu.

Vi samlades sedan i cafeterian och fikade. Vi fick reda på resultaten och Mälaröarna vann, vi förlorade med 14 poäng.. Jag fick 139 poäng och 49,64%, haha pinsamt.. Men får hoppas att det går bättre nästa gång. Nästa vecka är det hemmamatch mot Gladö RS, kommer troligtvis inte rida då jag ridit ganska många gånger, men jag iaf dit och fota och heja!


En bild från idag på framridningen.

Kommentarer
Postat av: Matilda

sv: hej, sorry för sent svar. Tack! följer gärna varann på bloglovin, har lagt till dig :D

2012-01-15 @ 20:52:30
URL: http://ponyhopparn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0