Min kamerautrustning


Jag använder mig av Canon EOS 550D som är en riktigt bra kamera enligt mig! Jag har haft denna kamera i några år, men det tar sin tid att hitta dom rätta inställningarna. Men jag brukar köra på det som funkar mig bäst. Canon EOS 550D rekommenderas starkt för de som tycker om Canon såklart. Jag är verkligen nöjd med min kamera. Kärlek till den! <3


Det lilla objektivet är 18-55mm och det lite längre objektivet är 70-300mm. Jag använder näst intill aldrig 18-55mm objektivet. Däremot använder jag 70-300mm objektivet väldigt ofta. Det objektivet är bra att fota i t.ex ridhus. Jag har fått enorma bilder med detta objektiv. Jag tycker att den fungerar riktigt bra! Och om jag minns rätt finns den modellen både till Canon och till Nikon!


Julen 2011 fick jag denna godingen. Ett 50mm objektiv är det. Älskar verkligen detta objektiv när man t.ex ska fotografera natur. Bilderna blir väldigt ljusa och skarpa. Love it! <3


Mina kära kameraväskor, riktigt bra båda två! Använder mig mest av den lilla då den stora kan bli lite klumpig att ha med sig. Men den stora använder jag mig mest av om jag ska ha med mig matsäck eller liknande till stallet t.ex. Den har stora utrymmen och man får plats med flera objektiv i den. Den lilla är lämplig och bra i alla tillfällen!


Och sist men inte minst får jag inte glömma mina stativ. Stativet till vänster är ett enbensstativ och stativet till höger är ett trebensstativ. Jag brukar sällan använda mina stativ, men det kommer nog blir oftare nu. Stativet till höger är bra att fota t.ex djur eller liknande. Fungerar riktigt bra när jag skulle fotografera fåglar, dom blev riktigt bra och skarpa! Den till vänster används mer till ridlektioner t.ex. Båda två är riktigt bra tycker jag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0