Fullspäckad helg.

Den här helgen kommer nog att vara ett minne för livet! Igår (lördag) vaknade jag runt 9 tror jag det var, ungefär 10 minuter efter ringde Lotta mig och frågade om jag ville vara med och ställa upp i Skogslotten för att en i laget hade blivit sjuk. Jag tackade självklart ja, men det blev en sjukt förvånad, chockad, stressad Louise, haha. Blev tvungen att packa på ca 10 minuter. Men som tur hjälpte mammsen mig. Blev upphämtad av Alvas mamma, sen åkte vi mot Norrköping som tog kanske 1 timme och 40 minuter. När vi kom fram var det samling för lunch och jag hälsade på några kompisar i laget. Efteråt var det dags för dressyrtävling. Jag fick rida en C-ponny vid namn Blackburn. På framridningen gick det sådär, lika så på banan. Jag red slarvigt och jag vet inte vad jag gjorde. Det blev lite konstigt, men kom på delad 6:e plats med Therese och någon till (om jag minns rätt), så på det sättet är jag nöjd, men inte hur jag red, jag kunde ha satsat mycket mer, men det är ju redan försent sagt, hehe. Skogslotten vann över oss i dressyren. Efter alla ritterna åt vi middag och sedan åkte man hem till den man ska sova hos. Jag hade det jättekul och hela bunten var sjukt snälla. Det är inte alltid man hoppar studsmatta i pyamas klockan 10 på kvällen, haha, det var riktigt roligt! Somnade nog runt 12, och vi gick upp sedan igen vid 7-tiden.

Vi åt frukost, fixade oss och sedan åkte vi till stallet igen för hopptävling. Jag var nog lite mer taggad idag, Blackburn var sjukt fin och inne på banan gick det otroligt bra! Satsade nog lite förhårt på sista hindret, det blev en konstigt sväng så han hoppade konstigt och jag hamnar framför sadeln, hahahaha, mycket lyckat verkligen. Men rundan blev iaf super! Resultatet var bra, jag kom på 4:e delad plats med en från Skogslotten. Där blev det förlust för oss, men som sagt, huvudsaken man har roligt. Jag är sjukt nöjd med hoppningen, jag kunde ha ridit nogrannare i dressyren, men jag hade iaf sjukt roligt! Fick massa priser och sånt, och detta fick jag med mig hem:
- En röd och vit rosett.
- En tävlingsskjorta.
- En mössa och sen tröja som det står 'Skogslotten Blåkulla 2012' på.
- Godis (som jag fick av domaren, av att jag ramlade framför sadeln på sista hindret och satt kvar, haha) och ett par snoddar.

Lyckad helg, verkligen! Jag fick även veta att jag fick vara med när det Skogslotten kommer till Blåkulla, blir roligt. Bilder kommer när jag har fått dom. Ska även tjata på pappa att fixa bilderna från Ponnycupen.

Nu kollar jag på Ponnyakuten, och ska strax äta middag, ska sedan ta en snabbdusch och därefter glo på Big Brother. Härligt slut på veckan. Imorgon blir det en ny dag och även skola, livet är hårt..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0