Dagens hopplektion.

Stog uppskriven på Dillon idag & jag blev riktigt glad. Eftersom att han är en så grym hopphäst dessutom. Vi hade hoppning och det gick rätt så bra. Vi red fram i kanske en halvtimma. Vi red mest i trav på volt, vilket gick riktigt bra imellanåt, då han blev mycket lugnare, och jag kunde kontrollera honom något bättre. Han kändes fin, men jag fick några grejer jag behövde träna på, som att ta upp handen, ha inte lösa tyglar, försök att lugna ner tempot lite och sådana grejer och jag själv tyckte att det gick bra under slutet av uppvärmningen iaf. Vi satt även ner i traven och det blir mycket lättare då tycker jag. Vi började sen hoppa fram & vi hoppa som en bana. Det gick åt helskotta första gången, jag klantade till mig och tappade stigbyglarna, haha, typiskt mig. Jag gjorde alltid det förut och jag som trodde att jag hade kommit över det nu. Haha, men det var bara att sakta av till skritt, få till stigbyglarna och sen fortsätta att hoppa. Gick okej första gången, förutom att jag tappade stigbyglarna. Andra gången höjde Lotta lite, och då gick det helt okej där med. Kändes iaf lite bättre. Dock behöver jag träna på att få fram handen över hindrerna, och inte hålla fast i tyglarna. Så, det måste jag verkligen tänka på till nästa gång. Det var iaf riktigt kul, gillar den där lilla ponnyn (:

Hade inga batterier i kameran, typiskt mig också.. Så, det blev inga bilder.. :( Men pappa filmade med mobilen när jag hoppade, kan kolla sen iaf jag kan lägga upp den ;)


Två redan visade bilder från i onsdags när jag red Dillon.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0