Presentation

Louise heter jag då, jag är en tjej på 15 år. Denna blogg handlar om mitt hästliv och även livet inom fotovärlden.

Jag rider på ridskola två gånger i veckan på en ridskola som heter Blåkulla Ridskola. Där har jag ridit ett par år nu, och jag trivs väldigt bra där! Jag rider i hoppgrupp (hoppspecial) på måndagar och i vanlig ridgrupp på onsdagar. Jag är även med i US (Ungdomssektionen) på Blåkulla, vilket är väldigt roligt!

Jag är också en tävlingsryttare, jag verkligen älskar att tävla! Jag är med i Ponnycupen i dressyr och tävlar mycket på ridskolan, mest klubbtävlingar. Jag har även startat en lokatävling i dressyr på en fjording som heter Meja, vilket inte gick så bra dock men huvudsaken man har roligt!

Min favorithäst heter Conquest, en liten C-ponny. Nu är jag förlång dock, men vi hade en väldigt rolig tid tillsammans. Jag önskar att man kunde spola tillbaka i tiden, men jag har nu gått vidare till större hästar..

Jag använder mig av Canon EOS 550D, och det är en riktigt bra kamera. Jag har haft den i ett par år och jag är sjukt nöjd med den! Jag tycker om att fota t.ex natur, djur. Fotografering tycker jag är väldigt roligt och något jag hoppas på att jag kommer fortsätta med i framtiden.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0