Markarbete

Det var galet varmt idag, love it! Sommar snart, kan verkligen inte beskriva den känslan, slippa plugga till prov, slippa gå upp tidigt på morgonen för att hinna i tid till skolan. Den här sommaren hoppas jag kommer bli sjukt bra! Längtar redan och man blir verkligen sugen på att bada, fota, rida ute i skogen (dock har jag ju inte någon medryttarhäst eller nåt, så det kan ju bli ett problem), ingen ridning för mig i sommar.. Kommer jag verkligen klara det? Fastnade för det här ämnet, det var ju inte riktigt meningen.
Dagens ridpass åtegår jag till istället. Red med bara kortärmad tröja, snacka om härligt. Nobile gick lektionen innan så jag tog det lugnt innan vi skulle bygga med bommar och sånt till markarbetet. Dagens ridlektion gick nog ut på att få hästarna uppmärksamma, dels för att vi skulle göra halt och även få med bakdelen. Även jobba mycket med ställningen. Vi red också på mycket volter för att få igenom ställningen och rida rakt på några bommar och även hitta ett tempo som fungerade. Och det gick bra! Jag är riktigt nöjd med dagens ridpass och Lotta verkade nöjd också! Måste träna mer på ställningen speciellt i höger varv tror jag det var och sedan skänkelvikningarna som jag nu glömde berätta om. Det gick helt okej med skänkelvikningarna, måste träna på det mera för det sitter inte riktigt. Lyckat ridpass idag! Nästa vecka blir det förmodligen hästbyte undra vem man sitter på då..? ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0