Gårdagens ridpass

Igår bloggade jag ju inte, dels för att jag var trött & skolan började ju idag.. Så jag gick och la mig lite tidigare. Jag red iallafall Cilvia igår, vilket gick ganska bra! Var skittrött & seg igår, var inte lika taggad som jag brukar vara. Vi red fram självständigt. Galoppen gick sådär då det var lite svårt att hålla avståndet då alla var i olika varv. Men det gick väl sådär. Sen hoppade vi fram, det gick ganska bra. Vi hoppade i trav först, sen galopp, sen höjde hon hindret, det kanske låg på 60 cm. Gick bra sista gången då jag kom rätt. Tror det blev en vägring och så kom jag lite förfort någon gång också. Vi hoppade sen bana. Det var hinder som plank, vattenmatta, rättuppstående hinder. Första hindret som var plank blev det två vägran då jag nog inte ramade in riktigt, men sen kom vi över iallafall. Och banan gick faktist bättre än jag trodde att det skulle göra, så jag är väldigt nöjd. Efter banan hoppade vi två gånger var på två hinder som låg snett igenom sen vattenmattan. Gick väldigt bra! Rätt nöjd är jag. Vi skrittade av ute på vägen & sen hoppade vi av utanför stallet. Fixade henne, sen åkte vi hem.

Idag började iallafall skolan, tråkigt, men jag överlevde iallafall! Slutade runt halv 3, gick hem i sällskap av Frida. Har inte gjort så mycket, har gått runt och småkäkat godis, fy mig! xd Mamma kommer snart hem så jag ska käka lite middag innan stallet. Hade Cilvia förra onsdagen, så jag får väl rida den lilla filuren idag igen då kanske. Ska åka om ca 20 minuter så ska börja byta om & sen åka.

Imorgon har jag sovmorgon, börjar 10:20, så jag kommer nog hinna blogga både ikväll och imorgon innan skolan! :D Så det blir nog bra updatering (:


Bild från förra sommaren | Fotograf: Jag | Kamera: Canon EOS 1000D

Kommentarer
Postat av: Emilie

Fin bild, vi borde ha en fotodag i sommar tillsammans :D

2011-04-28 @ 19:23:26
URL: http://-
Postat av: Linda Berggren (allroundmuppar)

hahah du lägger typ alltid upp bilder på mitt landställe x)))

2011-05-01 @ 21:27:13
URL: http://allroundmuppar.bloggse

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0