Dag 1 - Presentera dig & din häst

Jag heter Louise & är en hästtjej. Jag rider på ridskola, med skolan (gratis) & privatstall. Jag rider varannan tisdag i hoppgrupp, tisdagar med skolan, onsdagar i vanlig ridgrupp, och torsdagar i ett privatstall med en kompis. Så det blir 3-4 gånger i veckan. Jag gillar att fotografera, jag använder mig av Canon EOS 1000D. Jag har två objektiv till kameran. En som är 18-55mm & ett teleobjektiv som är 70-300mm. Jag har ett stativ till kamera också & en stor kameraväska man kan få plats med mycket saker. Jag gillar att fotografera natur, porträtt, hästar/djur & när andra rider. Jag har Adobe Photoshop Elements 8 som jag gör mina headers i. Jag gillar att redigera bilder. Jag är en datanörd, jag sitter alltid vid datorn, jag menar det ALLTID. Datorn går alltid först i mitt liv, men det ska bli ändring på det, måste minska på datorn. Hellre att jag går ut & springer, eller ah, något annat iallafall. Jag bor i en tråkig lägenhet, fult alltihop, vill flytta till villa med hästar, fast det kan jag bara glömma, haha.. Det kan jag drömma om iallafall xd Jag tycker om att blogga, ävens fast det kan vara ganska jobbigt ibland..

Jag har ingen egen häst, men jag har en favorithäst & sköthäst på den ridskola jag går på, som jag kan berätta om. Min favorithäst heter Conquest, han är född 1997, precis som jag. Han är supersöt, lite sur i spiltan när han äter, då vill han vara i fred, ibland försöker han bitas, men han börjar fatta att han inte ska göra det nu verkar det som. Han är kittlig under magen & virveln. Han är underbar att rida. Duktig på att hoppa, men hoppar ibland snett, men det kan vara ryttaren fel ioförsig. Han är bra i dressyr. Jag tävlar mest honom. Har tävlat han två gånger i hoppning & två gånger i dressyr, mer kommer såklart. Jag ska försöka tävla honom så mycket så möjligt för han är bra ponnie. Han är speciell & bäst. Jag sköter honom på lördagar & ska kanske börja sköta på onsdagar kanske. Det var nog allt tror jag x'D


Jag och Conquest ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0