Hårt ridpass

Hejsan svejsan! Idag stog jag uppskriven på Bandit, precis som jag trodde. Kom en halvtimma innan vi började rida. Vi skulle åkt lite tidigare, men det var köer där pappa var så han kom lite sent, men jag hann iallafall fixa mig & det innan. Ridpasset bestog av samma som förra gången ungefär. Vi red skänkelvikningar vilket gick rätt bra. Skritten gick bra, men i traven var han pigg, men i slutet gick det fintfint (: Formen vart sådär, heh, lite stark fjording. Man måste göra mycket halvhalter & skänkla mycket, lite kämpigt. Galoppen blev lite cpat igen, haha.. Den här gånger tror jag det gick dåligare, för det blev massa avsaktningar, kanske var pga mig, eftersom att jag tyckte att det inte gick så bra, så jag råkade väl kanske sakta av honom, eller jag vet inte.. Men det gick inte så bra med galoppen, annars helt okej. Måste träna på det där med att hålla galoppen i volten och att få runt honom att han inte genar hela tiden, hehe.. Men kändes som ett hårt ridpass eftesom att jag var svettig & helt slut efter. Hade träningsverk i armarna & benen. Lektionen kändes bra, förutom galoppen dåra, haha (: Bandit var väldigt pigg i slutet i traven, annars gick han lugnt. Fixade sen honom & borstade, kratsade hovarna. Han var lite svettig så blötte lite där med vatten. Det fanns ingen bra svamp så händerna fick jag använda x'D Åkte sen hem.

Pappa fotade lite med sin IPod men det blev inte direkt lika bra bilder som det bli med systemkamera. Vi får se ifall jag känner in någon sen..

Nu råkade jag sitta här länge än vad jag hade tänkt mig, så ska börja stänga av & borsta tänderna. Godnatt!


Bandit söt, (inte jag som sitter på).

Kommentarer
Postat av: STOCKHOLMSJENNA - Livet som ryttare i storstan

Just nu har jag en tävling på bloggen där du kan vinna en EC-Hand! EC hand är en produkt som hjälper ryttaren att träna sig till en bättre hand på ett lätt och överskådligt sätt. Den korrigerar ryttarens hand och hjälpgivning!



Klicka på denna länk för att komma direkt till tävlingen och få chansen att vinna denna superprodukt: http://stockholmsjenna.blogg.se/2011/january/tavling-vinn-ett-par-ec-hand.html



2011-01-13 @ 17:37:23
URL: http://stockholmsjenna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0