Hur jag började rida.

Nu tänkte jag ta & berätta hur jag började rida.
Min kompis hade bjudit in mig på ett hästkalas på Skutans Gård. När vi var där fick vi även rida. Jag tyckte det var kul & intressant. Jag frågade sen min pappa om jag fick börja rida, och jag minns inte riktigt men han sa ja iallafall! Då började jag rida i samma grupp som kompisen (Sanna) red i. Då red jag på söndagar. Jag lärde mig ganska snabbt. Det svåraste jag tyckte var lättsits (att rida lätt), hehe, det tog nog lite lång tid att lära mig om jag minns rätt.

Nu är jag inne på mitt 4:e år, och för att bara ridit i ca 4 år så är det ganska bra för att vara på den nivån som jag ligger på. Jag red på Skutans Gård i ca 3 år, därefter bytte jag till Blåkulla Gård där jag rider nu. Där är det jättebra, har lärt mig sjukt mycket! Skutans Gård var bra när man var nybörjare (enligt mig), men jag gick vidare till en mer utbildande ridskola.

Kan faktist ta & berätta att genom ridningen så började jag med fotografering. Jag skulle aldrig ha hållt på med fotografering, om det inte var för ridningen. Är sjukt stolt att jag började med ridning, har fått så bra vänner just därifrån, och ja, jag har fått ett till intresse som då är fotografering. Jag hoppas verkligen att jag håller på med hästar hela livet, det känner jag att jag skulle kunna göra nu iallafall, men jag kanske tappar intresset när jag blir äldre, vem vet.. Men just nu kämpar jag för att hålla intresset uppe, eftersom att det är så jäkla kul också! (:


Lite suddig bild men den är från 2008 på mig och Silja när jag frired henne :) Saknar den ponnyn galet mycket!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0