Vilken ridgren satsar du på?

Jag är mer åt dressyrhållet & jag vet att dressyren är grunden för all ridning! Visst, att hoppa är roligt men jag har trots allt bara hunnit hoppa som max 65 cm på en hoppkurs som jag var med på, med Lydia :) Det har gjort att jag inte vet, om det kan vara ännu roligare att hoppa högre, då tänker jag mig ca. 90 cm. Så det har jag inte hunnit uppleva ännu, så jag kan inte säga något om hoppning om jag inte fått testa lite högre höjder. Jag brukar oftast vara nervös innan jag ska hoppa, men efter 1:a eller 2:a hoppet så går det bättre & då är jag inte lika nervös längre! Men som sagt så gillar jag enbart dressyr just nu, sen verkar fälttävlan något att testa på. Jag har hoppat Lydia i hagen, vid slutet av hoppkursen & då taggade hon verkligen till, men sjukt roligt i allafall :D + Så har jag även testat på lite Western på min lärares AQH (Quarter), Luke & det är rätt kul, då man använder annorlunda röstkommandon & så vidare. Jag är väldigt intresserad av NH = Natural Horsemanship- metoden, fast dock är de ingen ridgren, haha :P Men tycker det är viktigt att ryttare & häst ska kunna lita & ha förtroende på varandra & ha bra kontakt/relation o.s.v. Och nu till frågan som jag ska ställa alla läsare, som ni kan hitta längst ner i inlägget!



Vilken ridgren satsar du mest på? Dressyr/Hopp/Fälttävlan/Terräng/Western/m.m?


Kommentarer
Postat av: Ellen :D <3

1. Dressyr 2. Western om det funkar bra med det 3. Hoppning

2011-07-18 @ 18:30:08
URL: http://hoppodressyrtjejen.blogg.se/
Postat av: Olivia

1. Fälttävlan 2. Galopp :)

2011-07-18 @ 18:45:45
URL: http://stallettjej.blogg.se/
Postat av: Michelle

Dressyr och hopp

2011-07-18 @ 19:47:29
Postat av: Emilie

1. Dressyr, 2. Hoppning 3. NH :).

2011-07-18 @ 20:07:01
URL: http://domryttarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0