2 ridpass

Jag mötte Maja ungefär halv 12, sen tog vi bussen till Flox. Vi mockade, gick ut med Smulan och Flox. Sen red vi lite. Maja red typ i 10 minuter, för Smulan typ inte kunde ridas längre, men Maja sa att jag fick rida längre, så jag red en halvtimma & hon fotade/filmade mig, hehe. Sen lämnade vi Flox i boxen och fixade han. Sen gick vi in i värmestugan & värme oss, och drack oboy. Sen drog vi till bussen.

Idag och pappa åkte till Blåkulla ungefär vid 6. Jag skulle ha Curt, men testade Cilvia istället för Therese ville byta, så jag testade henne. Vi hoppade svåra hindertyper - plank, vattengrav & typ oxer med små hästar under. Vi red fram och det gick bra! Hon var pigg & framåt, så jag gjorde mycket övergångar från trav till skritt. Sen hoppade vi fram och hoppade planket. Gick super! Sen hoppade vi vattengraven, och då tog hon värsta skuttet över så jag tappade stigbyglarna och höll på att ramla av, men jag höll mig kvar iallafall. Sen hoppade vi oxern & det gick också asbra! Vi hoppade sist bana & det gick super! ;D Jag är asnöjd med ridlektionen och jag har nog lust att försätta rida Cilvia, det gick grymt bra! Jag trodde verkligen att hon skulle vägra på alla, så mycket som jag har sett henne vägra, men icke sa nicke, hon flög över! Otroligt nöjd är jag iallafall! Jag borstade sen av henne och kratsade hovarna. Sen borstade jag snabbt Conquest och tvättade vattenkopp & krubba, sen hann jag inte mer.

Anmälde mig på Working Equition som är på torsdag, sen anmälade jag mig på ett ridläger.
Imorgon ska jag rida ridlektion med Maja, sen blir det ridning på Blåkulla, ska antagligen rida Meja. Sen ska jag nog rida igen på fredag tror jag. Mycket ridning denna vecka, nice!


Kommentarer
Postat av: Majaa ♥

Kan du inte lägga upp videor o sånt från när du red flox och från hoppgruppen ? :D ♥

2011-03-02 @ 08:00:15
URL: http://makefake.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0