Onsdag.

Ojdå, här har man slarvat med att uppdatera. Den här veckan har varit väldigt seg, jag har varit sjukt trött nu i början på veckan, har knappt orkat någonting. I måndags gick jag i skolan från 08:20 och slutade tidigare, vi behövde inte ha NO, vilket var otroligt skönt! Tog det sen lugnt hemma & sedan hämtade pappa upp mig och vi åkte till stallet. Stog att jag skulle rida Meja, precis som jag trodde också. Vi hade markarbete & det gick väl rätt bra. Men jag tycker inte att jag passar ihop med fjordingar, jag blir typ förhård i handen känns det som. Aja, men det blir väl bättre efter jag ridit fjordingar ett tag. Kommer antagligen rida fjording rätt mycket i hoppgruppen säkert, då vi byter hästar & så. Skriver inte så detaljerat om ridpasset, men vi red bra övningar.

Igår var det tisdag, hade 4 lektioner, sen åkte vi till Tungelsta Ridklubb. Det var ridning för våran del, och dock hade vi bara 20 minuter på oss, vi skulle tydligen rida tidigare. Så hade väldigt brottom med att fixa hästen, byta om, leta efter en väst. Satte benskydden fel (de som satt på bakbenen), värsta fail jag är. Sen gick min toffs sönder, väldigt lyckat, så jag fick rida utan toffs. Såg kanske lite roligt ut, men jag fick leva med det då jag gav bort min andra toffs, hah. Vi red kadrilj, det gick väl bra. Red Finja, hon var duktig, men lyssnade knappt på mina halvhalter, hon stretade imot mycket i början och lyssnade typ inte på mig. Så jag sket hur hon gick, fokuserade mest på vägarna, var så sjukt trött så jag orkade typ ingenting, jag bara red xd Åkte sedan hem och mötte sedan mamma i Centrum. Köpte en röd vinterjacka (fanns inte i rätt storlek i svart, som jag ville ha från början, men aja), sen drog vi och hämtade lillebrorsan, och sen gick vi hem.

Idag är det onsdag då, börjar 08:45 och slutar runt 16:00. Så jag ska börja fixa mig nu, ville bara blogga nu lite när jag hann det också, eftersom att jag inte har gjort det på några dagar (har inte ens suttit vid datorn på några dagar, shit vad ovanligt). Har ridning idag också, men jag försöker uppdatera efter skolan. Vi hörs då!


En bild på mig och Frank från söndags.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0